Skocz do zawartości

Arduino nano plus program Ribs 1.7


xmann1

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie, chciałem zapytać mam ploter z laserem z chin

Program fabryczny i wsad hex to benbox. 

Kolega polecił mi do obsługi plotera program  Ribs jest do niego dołączony plik Hex wgrywam go i okazuje się że sterowanie działa w każdym kierunku jednak nie włącza lasera, ani ręcznie, ani podczas puszczenia pracy do wypalenia. 

W Benbox po powrocie do oryginalnego hexa, muszę zmienić ustawienia programu pozycji laser z 12 na 11 dopiero zaczyna załączać laser. 

Czy był by mi ktoś w stanie podpowiedzieć co przepisać lub co źlee jest w pliku hex że nie uruchamia lasera. 

Z góry dziękuję za odpowiedź 

IMG_20181116_150913.jpg IMG_20181116_150908.jpg IMG_20181116_211410.jpg IMG_20181120_205245.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

Łatwiej byłoby pomóc, gdybyś podał co to dokładnie za ploter i dałbyś jakieś namiary na to oprogramowanie. Nie znam się na ploterach, próbowałem odszukać tego programu, ale Google nie wskazuje mi nic ciekawego na podaną przez Ciebie nazwę. Jeśli wgrywasz gotowego hex'a do Arduino to raczej nic w nim już nie zmienisz. Może Twój sterownik ma wyprowadzenia do podłączenia dwóch laserów(?), a Ty podpinasz się akurat do tego nieużywanego złącza? Strzelam w ciemno, ale zakładam, że jeśli do tego sprzętu jest gotowy hex to powinno działać bez problemów, a wina może leżeć po stronie podłączenia.

Jak podlinkujesz jakieś szczegóły, to pewnie łatwiej będzie znaleźć rozwiązanie Twojego problemu 😉

Link do komentarza
Share on other sites

https://sites.google.com/site/nikromsoft/home/programmy/ribs
Źródło programu, w archiwum jest hex, wrzucony do arduino nano. 

Oryginalne od benbox mogę wrzucić plik tylko mogę bezpośrednio tu? 

W programie benbox po wgraniu hexa w programie w pozycji laser muszę zmienić cyfrę z 12 na 11 

W tym programie w którym podałem w przed ostatniej wersji programu 1.6 że strony,