Skocz do zawartości

Połączenie Pololu z arduino

ka02

Pomocna odpowiedź

Witam, jestem początkujący i mam pewien problem.

Podłączam Arduino i Pololu mastro w ten sposób taki jak na załączniku i serwomechanizmy do pololu. Użyłem kodu Basic z przykładów arduino i nic nie działa. Na Pololu miga czerwona dioda 3 razy i nic wiecej, czy mam jakiś błąd w połączeniu plytek?

123.png

Podłączanie wygląda prawidłowo, ale jak wgrałeś kod, w którym jest "SoftwareSerial maestroSerial(10, 11);" to oznacza, że do komunikacji używasz pinów 10 i 11 z płytki Arduino, wtedy przestaje być prawidłowo bo to nie są te pod 0 i 1. Dlatego jest tu pewnie gdzieś na forum zapis by wstawiać kod i schemat do pytania.

#include <PololuMaestro.h>

#ifdef SERIAL_PORT_HARDWARE_OPEN
  #define maestroSerial SERIAL_PORT_HARDWARE_OPEN
#else
  #include <SoftwareSerial.h>
  SoftwareSerial maestroSerial(0, 1);
#endif
MicroMaestro maestro(maestroSerial);

void setup()
{
  maestroSerial.begin(9600);
}

void loop()
{
  maestro.setTarget(0, 1500);
  delay(2000);

}

Zmieniłem z 10, 11 na 0, 1. Jedyne co się zmieniło to to, że czerwona dioda na pololu miga cały czas, ale dalej serwa nie obracają się

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Zamień kabelki na piny 10 i 11, a nie definicje soft serial. Na pinach 0 i 1 jest UART sprzętowy, jak chcesz to można go użyć, ale pierwsza zasada Arduino - jak nie rozumiesz co robisz to rób dokładnie tak jak w przykładzie, dokładnie tak jak w opisanym projekcie, który kopiujesz. Piny 0 i 1 używasz jak chcesz użyć UART sprzętowy lub najlepiej wcale, na czas programowania trzeba stamtąd wszystko odpiąć.

Poza tym w przykładzie był jeszcze taki opis:

Before using this example, you should go to the Serial Settings
tab in the Maestro Control Center and apply these settings:
* Serial mode: UART, fixed baud rate
* Baud rate: 9600
* CRC disabled
Be sure to click "Apply Settings" after making any changes.

Zrobiłeś to?

22 godziny temu, ka02 napisał:

Dalej nie mogę znaleść rozwiązania. Ktoś wie w czym jest problem ? 

A wykonałeś ten krok instrukcji, który zacytował @kaczakat?

Dnia 23.12.2018 o 22:21, kaczakat napisał:

Poza tym w przykładzie był jeszcze taki opis:

Before using this example, you should go to the Serial Settings
tab in the Maestro Control Center and apply these settings:
* Serial mode: UART, fixed baud rate
* Baud rate: 9600
* CRC disabled
Be sure to click "Apply Settings" after making any changes.

Zrobiłeś to?

Możesz go zasilać w ogóle z USB płytkę, ważne by silniki miały swoje zasilanie. Można sterować tym polulu na trzy sposoby, przez UART z np. Arduino, ręcznie z programu przez USB, używając skryptu. Żaden sposób Ci nie działa? 

• Lubię! 1

(edytowany)

Jeżeli podepnę do płytki USB i zasilanie to wszystko działa. Steruje wtedy z programu od Pololu. Ale kiedy chce podłączyć arduino to mruga tylko na czerwono. 

Moze przeszkadzać to ze mam arduino od Dfrobot ?

Edytowano przez ka02

Nie korzystałem nigdy z tych sterowników, więc porada zupełnie w ciemno: czy przypadkiem w Twoim połączeniu nie brakuje zasilania dla sterownika (pin pomarańczowy)?

0J2352.1200.jpg

Wiec jeżeli mam zasilanie przy pinach od serw (tak jak pokazałem na pierwszym zdjęciu) to muszę mieć jeszcze jedno które idzie z Arduino ? Mam podłączyć od arduino piny 10,11 GDN i VIN?

Nie wiem, tak jak pisałem nie korzystałem nigdy z tego sterownika. Jednak na pewno wymaga on jakiegoś zasilania, bo z samego GND/RXD/TXD nie będzie mógł działać. Z drugiej strony wątpię, że elektronika zasilana jest z tego samego źródła, które opisane jest jako VSRV - nie robili by chyba wtedy tego złącza VIN 😉 Szczególnie, że w zamieszczonym wyżej filmiku jest informacja o braku połączenia między tymi pinami (od 5:28).

18 minut temu, ka02 napisał:

Mam podłączyć od arduino piny 10,11 GDN i VIN?

Niekoniecznie VIN z Arduino. Możesz też podłączyć 5V z Arduino do VIN na sterowniku. Rób testy bez podłączonych silników to raczej nic się nie uszkodzi. Najlepiej będzie jednak jak sprawdzisz to dokładnie w dokumentacji sterownika, bo jest dość obszerna i na pewno jest to tam opisane.