Skocz do zawartości

[STM32][C] Odczyt z karty SD przez SPI2


mrpajax

Pomocna odpowiedź

Cześć! 

Dostałem mocno bojowe zadanie napisania programu dla STM32F429-Discovery w którym będę odczytywał pliki .mp3 z kart SD. Niestety po moich usilnych staraniach dotarłem do punktu z którym nie mogę sobie poradzić. 

CubeMx nie wspiera z "palca" SPI przy FatFs, a sam nie mam na tyle doświadczenia z tymi płytkami (co najwyżej Arduino, ale wstyd mi porównać je do STM [gdzie napisanie kodu w Arduino zajęło mi 3 min]) więc kręcę się w kółko i szukam gotowych przykładów bądź poradników. Natknąłem się na artykułKrzysztofa Paprockiego, niestety nie udało mi się jakkolwiek zaimplementować jego rozwiązania (nie mam pojęcia gdzie i w którym miejscu mam przepisać linijki kodu). Znalazłem dwa gotowe projekty (pierwszy, drugi), lecz niestety one również nie działają, oraz nie udało mi się ich z debbugować. 

Natknąłem się również na STM32 dla początkujących bez bibliotek HAL, ale niestety nie uzyskałem odpowiedzi na swój problem (bądź bardziej prawdopodobne - nie udało mi się wyciągnąć odpowiedniej wiedzy na temat STM). 

Kończąc swój monolog, chciałbym prosić o pomoc z tym nieszczęsnym odczytem z kart SD, bądź bardziej szczegółowego wyjaśnienia artykułu Paprockiego.

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć,

a mógłbyś podać jakiś link do tego artykułu K.Paprockiego? Jak fizycznie masz podłączoną kartę SD? Masz do podłączenia karty SD jakiś zewnętrzny shield, jeśli tak prześlij link do niego i schemat podłączenia do płytki Discovery. Jeśli masz jakiś szkielet kod wklej go do postu w tagu <Kod>.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

@FlyingDutch Wybacz, nie dodałem linków 🤕

Artykuł - link
Pierwszy projekt - link
Drugi projekt - link

Używam tego modułu - link
Moja płytka: STM32F429ZI 

Podłączyłem ją następująco:

Pin PB-12 - CS
Pin PB-13 - SCLK 
Pin PB-14 - MISO 
Pin PB-15 - MOSI 
+ GND i 3V