Skocz do zawartości
Piotrek1000

Alternator jako silnik bezszczotkowy

Pomocna odpowiedź

Witam.

Znalazłem w sieci taki filmik:

Zainspirowany materiałem też chciał bym poeksperymentować z alternatorem. W swoich zasobach posiadam taki modelarski regulator silnika bez szczotkowego jak na zdjęciu w załączniku oraz tester serw no i oczywiście jakiś sprawny alternator samochodowy:)

regulator.thumb.jpg.aaa6488246d960b9c571e3432ae159a7.jpgsterownik-tester-serwomechanizmow-3-kanalowy.thumb.jpg.f09f083f6a2824a9f67e4d5c0622de0d.jpg

W tym temacie:

Znalazłem informacje że regulatorem silnika bez szczotkowego steruje się jak serwem stąd moje pytanie czy ten prosty tester serw nada się do sterowania mojego regulatora? 

Jeśli tak to jak go podłączyć? Napięcie testera to 4,8-6V a regulator miał by chodzić na 12V. Czy wystarczy tester serw zasilić osobną baterią o napięciu 5-6V a z drugiej strony podłączyć mój regulator silnika tak jak serwo? Jeśli mój pomysł jest zły to czym zastąpić tester serw (prosił bym o jakiś link gdzie i co kupić).

Mam jeszcze pytanie o to jak zasilić wirnik. Autor filmiku zastosował rezystory ograniczające prąd wzbudzenia jednak nie są podane żadne wartości. Co by się stało gdybym na wirnik podał 12V z akumulatora?

Bardzo bym prosił kogoś bardziej doświadczonego o informacje. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Na filmie widać, że rezystory mają 150R ale nie wiadomo czy są połączone wszystkie równolegle (tak podejrzewam) czy autor zastosował tam jakiś inny myk.

A co do regulatora to musi posiadać układ bec (battery eliminating circuit), wtedy podłączasz regulator do akumulatora dwoma przewodami i on zasila tester. Co do kompatybilności z takim alternatorem jako silnikiem to chyba powinien zadziałać o ile zasilone będzie wzbudzenie. Pewny nie jestem, może ktoś inny się wypowie albo spróbujesz (przydało by się jakieś zabezpieczenie nad prądowe).

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Z tego co się doczytałem w komentarzach to tymi rezystorami ogranicza się prąd płynący przez wirnik. Dzięki za zwrócenie uwagi na wartość rezystora. Filmik oglądałem na telefonie i nie zauważyłem że jest widoczna wartość:)

Jeśli chodzi o regulator silnika to jest na nim napisane BEC 5V2A. Czyli że mogę podłączyć mój tester serw bez dodatkowego zasilania?

W tej cienkiej wiązce idą trzy kabelki zakończone wtyczką (czarny, czerwony i biały) . Jak je podłączyć do testera? Na testerze mam oznaczenie + - S. Czerwony i czarny to będą raczej + i - a biały do S? Dobrze myślę?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

BEC 5V2A właśnie znaczy, że możesz tam podłączyć tester, czerwony to standardowo plus, czarny-minus a żółty to sygnał.  Na wszelki wypadek zanim podłączysz tester to zmierz napięcie między czerwonym i czarnym.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...