Skocz do zawartości

Sterowanie diod za pomocą pilota


digitalread

Pomocna odpowiedź

Witam chciałbym zbudować sześcian z diod LED, którymi będę sterował za pomocą pilota. Problem tkwi w tym, że jestem początkującym programistą i nie wiem jak napisać kod aby wciśniecie przycisku na pilocie oznaczało logiczne 1 i żeby program zapamiętywał ten stan. Chodzi o to żeby nie trzymać ciągle wciśniętego przycisku tylko żeby raz go wcisnąć. Również chce zrobić tak, żeby za pomocą guzików(przycisków) w pilocie przełączać różne tryby świecenia diod.  Napisałem wstępnie 3 testowe funkcje które mają być jednymi z trybów świecenia diodami. Funkcja na pętli for działa teoretycznie prawidłowo, ale nie wiem jak ją zatrzymać tak aby przełączyć guzikiem z pilota na inny tryb. Funkcja dioda1 działa poprawnie tylko, że trzeba ciągle trzymać przycisk na pilocie. Wygląd kodu: 

#define TSOP_PIN 7
#define diodyLED 11
#include <RC5.h>
RC5 rc5(TSOP_PIN); //Informacja o podłączeniu odbiornika TSOP
 int wypelnienie=0;
//Zmienne dla RC5
byte address; 
byte command;
byte toggle;


void setup() {                
   pinMode(TSOP_PIN ,INPUT); //odbiornik podczerwieni
  pinMode(diodyLED, OUTPUT); //diody LED
  digitalWrite(diodyLED, LOW);
}
 
void loop() {
  //Jeśli odebrano komendę
  if (rc5.read(&toggle, &address, &command))
  {
 switch(command){
  case 2:
  dioda(255,50,0,999); //wlacz funkcje dioda i potworz ją 999 razy
  break;
  case 3:
  dioda1(0,255,5,50);
  break;
  case 1:
  zamigajLED(250);
  break;
 }
  }
}

void zamigajLED(int czas) {
 analogWrite(diodyLED, HIGH);
  delay(czas);
  analogWrite(diodyLED, LOW);
  delay(czas); 

}

void dioda(int ile, int czas,int ile2,int ile3){ //funkcja z pętlą nieskonczoną
  if(digitalRead(2)==LOW){
  for (int j=0; j<=ile3; j++){
  for (int i=0; i<=ile; i++){
    analogWrite(diodyLED, i);
    delay(czas);
  }
  for (int i =ile; i>=ile2; i--){
    analogWrite(diodyLED, i);
    delay(czas);
  }
}
  }
}