Skocz do zawartości

Śmiały projekt na początek,i pytanie o racje bytu.


Eith

Pomocna odpowiedź

Hej 🙂

Moje zainteresowanie robotyka zaczęło się już jakiś czas temu, ale dopiero teraz wpadł mi do głowy pewien, jak na początek to pewnie śmiały pomysł.

Chce stworzyć robota latającego, 4-ro śmigłowego( i silnikowego) posiadającego 4 czujniki odległości. Źródło zasilania będzie naziemne aby maksymalnie zmniejszyć masę( połączenie kablem).Co do samego lotu to chce aby dany robot utrzymywał daną wysokość, podaną wcześniej i korygował ew. wychylenia za pomocą silników(rysunek) co do samego korygowania to wybrałem czujniki odległość a nie żyroskop ponieważ jestem kompletnie zielony i nie wiem jak dokładnie coś takiego zaprogramować.

Co do samego programu to mając 4 czujniki na każdym "skrzydle" odpowiednio zmniejszały by, lub zwiększały obroty silników aby utrzymać lot poziomy( a dokładnie równą odległość od podłoża).

I tu własnie mam parę pytań,czy coś takiego w ogolę ma racje bytu, stosunek masy do siły silników i powierzchni oraz nachylenia łopat wirników. Czy czujniki odległości są na tyle dokładne że to zadziała, a nie skończy się efektywnym bączkiem.Czy istnieje możliwość wyliczenia tego wszystkiego(wzory) i czy ktoś robił coś podobnego 😋.

Liczę na wasze odpowiedzi.

Zamieszam pospiesznie zrobiony model, aby tak w miarę pokazać o co mi chodzi.

IMG_4ada15bdef0fb9842.jpg

IMG_4ada1602d104f5588.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

W skrócie, jeśli to Twój pierwszy projekt, to niezależnie jak bardzo jesteś ambitny i jak szybko się uczysz projekt dla Ciebie o wiele za trudny 😉

Użyj wyszukiwarki taki temat był ostatnio omawiany chyba z 2 razy, temat identyczny do Twojego:

https://www.forbot.pl/forum/topics33/x-ufo-pomysl-na-robota-latajacego-vt2385.htm?highlight=helikopter

Tu masz przykład jak zrobiła to DARPA:

https://www.forbot.pl/forum/topics26/autonomiczny-helikopter-mit-lata-inteligentnie-vt2455.htm?highlight=helikopter