Skocz do zawartości

Projekt eXtreme


goofyx

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich forumowiczów.

Nie wiem czy to dobry dział na ten post.

Na początku mogę powiedzieć, że znam podstawy podstaw elektroniki. Znam się nieco na elektryce, dokładniej na instalacjach elektrycznych ( skończyłem technikum elektryczne ) i całkiem dobrze na informatyce/programowaniu ( jestem po studiach informatycznych ).

Od dość sporego okresu czasu ( ok.6 miesięcy ) "chodzi" mi po głowie pomysł na... hmm, robota <- jeśli to można tak nazwać.

Ogólne założenia:

1. Jazda po nie równościach np.: dziury, kamieniste drogi, lasy itp

2. Jazda na wzniesienia

3. Możliwość doczepienia "przyczepki" np.: z dodatkowymi akumulatorami w przypadku potrzeby dłuższej jazdy

4. Sercem robota byłby laptop do którego podłączone byłyby sterowniki, kontrolery, czujniki itp

5. Sterowanie zdalne np.: Bluetooth, WiFi

6. Prędkość jazdy w zależności od obciążenia i terenu do 15-20 km/h.

Krótki opis:

Robot napędzany dwoma silnikami 24V każdy o mocy ok.600W. Napęd gąsienicowy.

Szerokość między gąsienicami ok.30cm. Wysokość od ziemi do podwozia ok.20-30cm.

Wysokość całego robota ok.1-1,5m. Waga ok.150kg.

Jaka jest Wasza opinia na coś takiego??

W tej chwili tak baaardzo ogólnie i zarysowo. Jak będę miał trochę więcej czasu to mogę napisać coś więcej, jeśli ktoś będzie zainteresowany.

Pewnie teraz nie jeden z Was zastanawia się po co pisze na forum.

Budowę tego robota można podzielić na część mechaniczną, elektroniczną i informatyczną.

O ile z częścią mechaniczną i informatyczną sobie poradzę, o tyle z elektroniką nie za bardzo.

Szukałem na googlach potrzebnych informacji, jednak to co znalazłem nie było dla mnie wystarczające.

Potrzebuje np.: sterować dużą ilością rożnych urządzeń, od oświetlenie ( włącz/wyłącz ), poprzez czujniki ( odczyt wartości ), skończywszy na sterowaniu prędkością silników.

Takich urządzeń przewiduje ok.50 na początku, potem w miarę rozwoju coraz więcej.