Skocz do zawartości
atMegaTona

Prośba o pomoc w doborze silnika BLDC

Pomocna odpowiedź

Witajcie. Mam kłopot z doborem odpowiedniego silnika BLDC aby zmieścić się w skromnym budżecie 50€.

Założyłem wstępnie, że będę potrzebował co najmniej 250W mocy. Silnik ma wstępnie pełnić zadanie wspomagania korby w rowerze. Zmarnowałem sporo czasu na przeszukiwanie internetu i analizę ofert producentów niestety nic sensownego nie udało mi się odnaleźć stąd prośba o pomoc. Jedynie na chińskim portalu aukcyjnym znalazłem jakieś sensowne na pozór oferty jak np. ta silnik ale jakoś nie mam do nich przekonania. Zapewne wiele osób czytających forbota ma większe ode mnie doświadczenie więc wszelkie podpowiedzi będą mile widziane.

Oczywiście projekt zamierzam szczegółowo opisać na forum kiedy już pozbieram wszystkie niezbędne do rozpoczęcia komponenty.

 

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

To co podlinkowałeś to typowy silnik przekładniowy do konwersji rowerów na elektryczne. Jeździ tego po świecie tysiące (dziesiątki może setki tysięcy) i raczej nie ma z nimi problemów. Z wad można wymienić głównie to, że przez przekładnię i zastosowane w niej sprzęgło takie silniki nie mogą używać hamowania regeneracyjnego (bo sprzęgło zapewnia obrót bez oporu przy braku prądu) oraz potrzeba zastosowania wolnobiegu nakręcanego a nie standardowej kasety jak w, praktycznie, wszystkich nowoczesnych rowerach. Jeszcze jedno co to czasami zdarza się, że jedna z zębatek w przekładni planetarnej dokona żywota ale często dostępne są zamienniki, a całkiem prawdopodobne, że takie koło wydrukowane będzie równie dobrze działać.

Chyba, że jako wspomaganie w korbie masz na myśli napęd typu mid -drive. W skrócie, to z gotowym rozwiązaniem w 50E się nie zamkniesz albo całość przeniesienia napędu (łącznie z customową korbą) zrobisz sam i tego nie wliczysz.

Na Twoim miejscu, gdybym nie miał zajawki na jazdę po lesie i odrywania się od ziemi a tylko szukał bym ulepszenia środka transportu to brałbym taki silniczek jak ten z ali.

Jak szukasz sklepów w Polsce to poza allegro patrz np. tutaj:

https://www.maxev.pl/

https://nexun.pl/

https://www.e-biker.pl/

Jak już zdecydujesz się na konkretny silnik to mogę doradzić co do niego.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dzięki @Mechano, raczej nie wpadł bym na to, że ten silnik może mieć tego typu sprzęgło dopóki bym go nie obejrzał bo albo nie doczytałem albo w opisie aukcji nic na ten temat. Wstępnie miał to być mid-drive, całą resztę modyfikacji sam bym jakoś zrobił z czasem. Te 50€ to budżet na sam silnik, liczyłem też na możliwość podładowywania z niego baterii więc średnio się nada ten z ali ale za taką cenę dostosuję się do silnika jaki uda mi się kupić. Może trafię jeszcze podobny bez sprzęgła.

Ogólnie rzecz biorąc nie jest najważniejsze gdzie ten silnik będzie, czy w kole czy montowany na ramie i sprzężony z korbą za pomocą łańcucha. Najważniejsze w tym projekcie jest aby załączał się w zależności od siły jaką trzeba użyć do pedałowania i prędkości jazdy bo właśnie zrealizowanie tego wspomagania jest głównym tematem projektu a nie sama budowa pojazdu.

Ceny w tych sklepach do których linki podałeś są dla mnie zaporowe, zdaje się nawet, że już wcześniej tam zaglądałem. Dziwię się natomiast, że żadna polska fabryka nie oferuje niczego podobnego, no chyba, że przeoczyłem jakąś. Co prawda budują silniki na zamówienie ale zapewne cena za jednostkowe zamówienie będzie porównywalna albo wyższa od tych w sklepach z zestawami do konwersji.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

No na takim silniku nie zrobisz niestety regena ale z drugiej strony nie masz oporu przy pedałowaniu (tylko masa się zwiększa).

Skoro nie ważne gdzie będzie to nawet prościej byłoby znaleźć taki silnik na przednie koło.

A co do wykrywania wspomagania to fabryczne napędy wykorzystują tensometry do wykrycia nacisku na pedały ale jak to dokładnie jest zrobione i gdzie te tensometry są to nie wiem.

.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Mechano napisał:

A co do wykrywania wspomagania to fabryczne napędy wykorzystują tensometry do wykrycia nacisku na pedały ale jak to dokładnie jest zrobione i gdzie te tensometry są to nie wiem.

z tym sobie poradzę tak jak z mid-drivem jeśli jeśli zajdzie taka potrzeba, problem jedynie ze znalezieniem silnika odpowiedniego bo mam tylko jedną szansę aby kupić dokładnie taki jaki trzeba.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...