Skocz do zawartości

Balansowanie piłeczką, czyli ciekawy przykład PID w praktyce


Pomocna odpowiedź

Balansowanie piłeczką, czyli ciekawy przykład PID w praktyce

Celem opisywanego projektu jest utrzymanie małej piłeczki na specjalnej, ruchomej platformie. Urządzenie to jest więc ciekawym gadżetem oraz świetnym przykładem użycia regulatora PID. Pozycja piłki śledzona jest przez kamerę. Program bazujący na OpenCV wyznacza nowe położenie dla platformy i przesyła je do urządzenia.

UWAGA, to tylko wstęp! Dalsza część artykułu dostępna jest na blogu.

Przeczytaj całość »

Poniżej znajdują się komentarze powiązane z tym wpisem.

Link do komentarza
Share on other sites

Sam pomysł na projekt nie jest może super oryginalny, bo jest wiele tego typu DIY, ale na duży plus estetyka wykonania. Wygląda świetnie! Przy okazji: mam wrażenie, że często na studiach brakuje takiego "namacalnego" pokazania jak działa np. PID. Wykres z Matlaba to jednak czasami za mało 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Szybki jest ten skrypt, w czasie rzeczywistym właściwie FPS'y lecą. Kiedyś robiłem coś podobnego, to głównym problemem była szybkość przetwarzania. Może zły algorytm miałem do tego, albo po prostu za słaby komputer 😉

Ciekawi mnie, czy autor pokusił się o rzeczywiste wyznaczenie położenia piłeczki na platformie. Znajomość kinematyki platformy i da się zrobić. Bo jak jest przekrzywiona, to rzut na matryce kamery trochę zaburza jej rzeczywiste położenie. Różnica jest niewielka dla małych wychyleń, ale pewnie coś by poleprzyło sterowanie 🙂

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.