Skocz do zawartości

Raspberry Pi 4 brak dźwięku - przy podłączeniu do TV


fido

Pomocna odpowiedź

Witam

Na początku napiszę że jestem bardzo początkujący w sferze Raspberry Pi.

Do tej pory miałem raspberry pi 3 i podłączone do telewizora samsung 27 cali i korzystałem czasami z programu Kodi.

Teraz mam raspberry pi 4 z 4 GB ramu i mam problem po podłączeniu do TV poprzez HDMI nie mam dźwięku i nie wiem jak sprawdzić co jest nie tak. Dodatkowo na Pi 3 miałem w menu i w konfiguracji Pi opcję do zmiany rozdzielczości w Pi 4 niestety nie widzę takiej opcji.

Oczywiście wszystko to na Raspbian.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć,

Otwórz terminal i wpisz: sudo raspi-conifg

W advanced options w menu powinienś mieć opcje "audio". Wejdź tam i wybierz "force HDMI".
Jeśli nie widzisz takiej opcji, to w raspi-config wybierz update, być może po aktualizacji taka opcja się pojawi.

Daj znać jak poszło 🙂

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Rzeczywiście jest "Audio" ale niestety przy próbie zmiany pozostaje cały czas "Audio"

Zauważyłem, że dźwięku nie ma przy podłączeniu do HDMI 1, jak jest podłączone do HDMI 0 dźwięk jest .

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

(edytowany)

Samsung LE37C650.

Co do HDMI to ja cały czas piszę o HDMI w rasppery Pi4 w TV mam podłączone cały czas do jednego.

Edytowano przez fido
Link do komentarza
Share on other sites