Skocz do zawartości

Przenośny boombox 12V 7A lub sieć

Pablo007

Pomocna odpowiedź

Witam, jestem laikiem ale rece i umysł mam sprawny.  Robię mały przenośny bombox z zasilaniem z sieci lub z baterii 12v 7A. Amplifier bluetooth potrzebuje od 5v do 24v. Beda dwa głośniki i podłączyłem zasilacz od laptopa 12v 4.6A , tu dziala ładnie ( zalecane jest właśnie 12v). Potrzebuje porady.

Pierwsze pytanie 1. Z baterii będzie szło około 12v ale z czasem będzie mniej i mniej. Czy mogę podłączyć baterię bezpośrednio czy użyć buck booster i ustawić na nim 12v wyjściowe ,

Drugie pytanie 2. czy przy spadku napięcia wejściowego buck boost nadal będzie podawać 12V na wyjściu do amlifiera? ( ze spadkiem mocy? Amp?)

3 pytanie. Aku będę ładować tym samym zasilaczem 12v 4.6A . Aku 12v7A wymaga ładowania stałego do 13.8V lub cyklicznego 14.4-14,8v z Max 1A. Potrzebuje więc buck boost z regulacją V i A czy tylko boost z regulacją V i A? Tak by podwyższyć V i obniżyć A

4. Pytanie, czy ustawiając A na wyjściu buck boost ( aby ustawić 1A) mogę podłączyć miernik ( multimetr) bezpośrednio do wyjścia?

5 pytanie. Mam samochodowe diody 12v podano że pobierają 1.5w czyli 125mA. Chciałbym je podłączyć za każdym przełącznikiem aby widac bylo ze idzie prąd z sieci, z baterii lub jest ładowanie ( mam przełącznik zalaczajacy jeden obwód a wyłączający resztę.) Czy mam je podłączyć szeregowo czyli od razu za wlącznikiem tylko na plusie? Tu chyba obniżą napiecie?

Czy równolegle - plus za wlacznikiem i do masy - minusa?

6. Pytanie , czy ta dioda 12v samochodowa wymaga rezystorów? Jedna będzie podłączona do włącznika zasilania z zasilacza 12v 4.6A  ,  druga do włącznika zasilania z baterii 12v7A( modul buck boost?) Jesli włącznik i dioda będzie przed modułem bedzie szło do niej 12v 7A . Trzecia dioda do włącznika ladowania aku z buck boosterem.

7. Włączniki  oraz 2 i 3 dioda powinny być za modułami buck booster czy przed ? 

Pozdrawiam Pawel

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!