Skocz do zawartości

Punkt do gier Asg i Paintball przejmowany kartą RFID


Pomocna odpowiedź

Witam, ostatnio z racji na nadmiar wolnego czasu postanowiłem zrobić coś dla odmiany przydatnego, a jako że jakiś czas temu zainteresowało mnie ASG postanowiłem pójść w tym kierunku i początkowo pomysł padł na zrobienie atrapy bomby, która oprócz klasycznego trybu podkładania miała służyć za punkt do przejmowania, ale finalnie skupiłem się tylko na punkcie do przejmowania. Jako że nie jest to jeszcze ostateczna wersja projektu to nie opiszę tutaj jak działa kod, ale pokaże jak takie coś zmontować. Wszelkie linki  i pliki będą znajdować się na końcu.

Sposób działania:

Przy podłączeni całości do prądu zapalają się wszystkie diody na czerwono i jest to czas na przybliżenie kart drużyny czerwonej, gdy już się to zrobi należy przyłożyć główny tag  po czym sytuacja się powtarza, ale dla drużyny niebieskiej. po ponownym zeskanowaniu głównego taga zaczyna się właściwy tryb, który działa tak że gdy przykłada się kartę danej drużyny zapalają się po kolej  diody, w przypadku gdy przyłożona zostanie karta przeciwnej drużyny diody zaczną gasnąć do momentu gdy zgasną wszystkie, i wtedy ponownie zaczną się zapalać, ale już w kolorze drużyny do której  należy karta gdy jakiejś z drużyn uda się zapalić wszystkie diody, odpala się prosta "Animacja" na końcu której diody zapalają się na kolor wygranego do momentu zresetowania całości głównym tagiem.

Instrukcja wykonania:

Na początku musimy połączyć wszystkie komponenty według poniższego schematu:

Punkt1.thumb.jpg.5d8b6ffd11c2c41fc9cf171e892d7114.jpg

Taśma led:

  • 5V <-> 5V
  • GND  <-> Gnd
  • Din <-> D8

RC522:

  • 3,3V <-> 3,3V
  • RST <-> D9
  • GND  <-> Gnd
  •  IRQ <-> Nie podłączony
  • MISO <-> D12
  • MOSI <-> D11
  • SCK <-> D13
  • SDA <-> D10

Po podłączeniu wszystkiego musimy jeszcze zainstalować Arduino IDE z tej strony oraz zainstalować dwie biblioteki załączone na dole artykułu  w sposób pokazany tutaj.

Gdy mamy zainstalowane środowisko ide z  bibliotekami, należy pobrać plik kod załączony  na dole, po rozpakowaniu go wchodzimy w plik cardNumer.ino i wgrywamy go na płytkę, następnie klikając ctrl + shift + m uruchamiamy monitor szeregowy, gdy to już zrobimy przykładamy kartę bądź tag który ma być tagiem głównym do czytnika oraz zapamiętujemy numer wyświetlony na monitorze teraz należy uruchomić drugi program i skupić się na poniższym fragmencie

// Te wartości musisz dostosować do włąsnych komponentów numPix to liczba  diod, pTime to czas potrzebny do przejęcia punktu,master to numer karty głównej
int numPix = 12;
int pTime = 15;
int master = 820;

W miejsce liczby 12  wpisujemy liczbę diod która została podłączona do Arduino, w miejsce 15 wpisujemy czas potrzebny do przejęcia w sekundach, a w miejsce 820 wpisujemy numer głównego tagu który otrzymaliśmy wcześniej w monitorze. Teraz wystarczy wszystko wgrać na płytkę i  powinno wszystko działać zasilane z usb. Na koniec wypadało by wszystko umieścić w obudowie.

 

Potrzebne komponenty:

Inne potrzebne rzeczy:

  • Arduino ide z zainstalowanymi bibliotekami Adifrut neopixel i  rfid
  • lutownica

Kod:

kod.rar

Biblioteki:

Adafruit_NeoPixel.zip

RFID.zip

 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.