Skocz do zawartości

Silniki krokowe ze stacji dyskietek FDD

DziadekJohnson

Pomocna odpowiedź

Witam

Posiadam dwa silniki krokowe ze stacji dyskietek FDD.

20201026_175732.thumb.jpg.9ac7518b289f5c131e1e6608d27ba786.jpg20201026_175808.thumb.jpg.3c754ef9af47c5ef071ec9ca4577bd04.jpg

Mam pytanie czy mogę te silniki podłączyć do arduino z wykorzystaniem układu L293D? Jeśli tak to w jaki sposób go podłączyć żeby chociaż sprawdzić czy działa. Ogólny zamysł jest taki żeby za jego pomocą sterować roletami okiennymi wewnętrznymi ( typ dzień-noc). Jestem początkującym elektronikiem hobbystą (wcześniej nie miałem styczności z tą dziedziną) dlatego proszę o wyrozumiałość 🙂

Edytowano przez DziadekJohnson

Jak napisałem na chacie:  bipolarny możesz podłączyć. Niestety z tym driverem nie osiągniesz zbyt wiele - on umie raczej w silniki DC. Musisz dobrze dobrać napięcie zasilające driver, procesor się naprzełącza faz a i tak prędkości dużej nie zrobisz. Jednak do pierwszych prób i zrozumienia zjawisk - wystarczy. Zacznij od wyczajenia kabelków do silnika: ile ich jest i jakie są między nimi widziane rezystancje. Ten silnik to generalnie chuchro jakieś straszne więc jeśli chcesz tym napędzać cokolwiek stawiającego opór, to będzie konieczna dobra przekładnia zębata i to spora - bez warsztatu (i części ze starego budzika) raczej się nie obejdzie. Moim zdaniem powinieneś zacząć od wymagań a nie od silnika czyli d.. strony. Musisz znać moment jakiego wymagają żaluzje do obrócenia i jak szybko chcesz to zrobić. A jeśli jesteś bardzo początkujący, to kupujesz gotowy napęd, robisz do tego mechanikę i podłączasz baterię:

https://botland.com.pl/pl/silniki-dc-standard-z-przekladnia/1926-silnik-25dx54l-z-przekladnia-751-6v-75rpm-pololu-1586.html

Nikt takich rzeczy nie robi na silnikach krokowych, to pomyłka. Natomiast pobawić się w kręcenie nimi możesz, także za pomocą L293.

• Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!