Skocz do zawartości

Przetwornica oparta o LT3580, dobór elementów i ocena schematu.


RobertG

Pomocna odpowiedź

Chciałbym zaprojektować przetwornicę małej mocy, z 12V na 1100V,  będzie ona używana do zasilania lampy fotopowielacza, więc pobierana moc będzie bardzo mała. Znalazłem fajny dokument z designem, na którym się bazuję: https://arxiv.org/pdf/1606.00649.pdf na jego podstawie powstał mój schemat poniżej, co do którego mam kilka pytań, nie znam się na przetwornicach, więc może mądrych, może nie, ale to co mogłem ogarnąłem samemu 🙂

Na schemacie widać : 
1. przetwornicę LT3580 ( https://www.tme.eu/Document/68ac11f4f26b33b9606fcb99dec7a7aa/LT3580IMS8EPBF.pdf ), 
2. Kilka stopni mnożnika napięcia opartego o mnożnik Cockcroft–Walton (te diody u góry),
3. Dzielnika napięcia wyjściowego (ten tasiemiec rezystorów po prawej), który poprzez wzmacniacz operacyjny (działający jako bufor) podaje info o napięciu wyjściowym do pinu feedback przetwornicy.
4. Dodatkowego wzmacniacza też działającego jako bufor, by info o napięciu wyjściowym wysłać do płytki kontrolującej
5. Rezystora mierzącego pobierany prąd (to info też idzie do płytki kontrolującej)
6. Układu włączającego/wyłączającego przetwornicę (to też jest sterowane przez płytkę kontrolującą)
7. Termistora (to też jest sterowane przez płytkę kontrolującą).

circuit_14_11_2020.thumb.png.f62a9f507b8442ce816483deb9975984.png

Moje pytania:

1. Jak oszacować, jaki prąd będzie pobierała przetwornica? Myślę tak, napięcie wyjściowe=1100V, pobierany prąd wyjściowy=10uA, to po przemnożeniu daje 12mW. Jak oszacować sprawność w procentach przetwornicy? Strzelając, że to będzie jakieś 70%, przetwornica będzie więc pobierać 12mW/70% = 17mW, tak?

2. Czy wybrałem dobre wzmacniacze operacyjne? Link do datasheetu MCP6V51: https://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/MCP6V51-Data-Sheet-DS20006136A.pdf
Szukałem czegoś z unity gain, rail to rail input/output, małym input bias i żeby 12V zasilania to nie było dla niego za dużo.