Skocz do zawartości

Jaki akumulator wybrać?


Totlik

Pomocna odpowiedź

Witam,
mam pewną zagwozdkę z doborem akumulatora do projektu. Będzie to mój pierwszy projekt z wykorzystaniem takiego źródła zasilania dlatego jestem kompletnie zielony w tym temacie.
Akumulator będzie służył do zasilania pompy perystaltycznej, prawdopodobnie takiej (Link allegro; Napięcie znamionowe: DC od 3.7V do 6V | Pobór prądu: 3V - 400mA, 6V - 540mA | Silnik: DC szczotkowy z przekładnią), którą planuję sterować za pomocą L293D (chodzi tu głównie o kierunki pompowania). Całość będzie sterowana za  pomocą Arduino Uno z dołączonym modułem WiFi ESP-12E 8266. W układzie będzie też prawdopodobnie parę diod np. do wskazania poziomu naładowania akumulatora.
Także głównym elementem prądożernym będzie pompa, jednak ona będzie chodziła przez około 6 minut raz na 2 tygodnie, oczywiście o ile podane na aukcji natężeniu przepływu będzie zgodne z rzeczywistością. 
Układ powinien działać bez jakichkolwiek przerw w dostępie zasilania, dlatego akumulator będzie zamontowany na stałe w obudowie urządzenia.
 

Po krótkim opisie przejdę do sedna, szukam akumulatora (nie chodzi mi o konkretny model a raczej o typ, ale za konkretne modele też się nie obrażę 🙂) który najlepiej się sprawdzi do takiej konfiguracji, jego wielkość nie ma specjalnego znaczenia. Nie mam pojęcia jak załatwić temat jego ładowania, bez konieczności wyjmowania. Nie za bardzo też wiem jak sprawdzać poziom jego naładowania. Bo z tego co udało mi się wyczytać to przetwornik ADC wbudowany w Arduino raczej nie da rady tego załatwić.
Dzięki z góry za każdą pomoc.

Link do komentarza
Share on other sites

@Totlik witam na forum 🙂 Do tego typu zadania możesz wykorzystać bez problemu jakiś mały akumulator żelowy lub modelarski pakiet LiPo (tylko w tym przypadku będzie trudniej z ładowaniem). 

10 godzin temu, Totlik napisał: