Skocz do zawartości

Szukam schematu na filtr dolnoprzepustowy audio

Wojakowy

Pomocna odpowiedź

Ja mam na pewno. Niestety Twoje pytanie jest tak ogólne, że nie wiadomo co odpowiedzieć. Przede wszystkim: do czego to ma być? Chcesz zmniejszyć szumy? Jakieś inne zakłócenia? Do jakiego pasma? Po co Ci regulacja wzmocnienia w filtrze? Czy ma być regulowane napięciem czy wystarczy gałka potencjometru? Co to za tor audio i jakiej jakości? Zabawka 8-bitowa czy high-end? Potrzebujesz filtr antyaliasingowy przed ADC? Chcesz zrobić filtr rekonstrukcyjny po DACu? Czy częstoiotliwość odcięcia chcesz kiedyś zmieniać czy raz na zawsze zafiksujesz? Jak ostry ma to być filtr (rząd? dB/okt?)? W ogóle analogowy czy cyfrowy tj. czy zbudujesz go z elementów czy chcesz wstawić w program? Jeszcze jakieś wymagania o których zapomniałeś napisać? Może coś o zniekształceniach fazy? Jakie preferowane zasilanie? itd itp..

Chodziło mi o filtr dolnoprzepustowy do suboofera, jestem początkującym i chciałem zobaczyć na jakiej zasadzie działa taki filtr.  A kiedyś bym sobie go zrobił, ponieważ  miałem w planach zrobienie suboofera do zabawy.

Dnia 12.12.2020 o 00:38, marek1707 napisał:

Ja mam na pewno. Niestety Twoje pytanie jest tak ogólne, że nie wiadomo co odpowiedzieć. Przede wszystkim: do czego to ma być? Chcesz zmniejszyć szumy? Jakieś inne zakłócenia? Do jakiego pasma? Po co Ci regulacja wzmocnienia w filtrze? Czy ma być regulowane napięciem czy wystarczy gałka potencjometru? Co to za tor audio i jakiej jakości? Zabawka 8-bitowa czy high-end? Potrzebujesz filtr antyaliasingowy przed ADC? Chcesz zrobić filtr rekonstrukcyjny po DACu? Czy częstoiotliwość odcięcia chcesz kiedyś zmieniać czy raz na zawsze zafiksujesz? Jak ostry ma to być filtr (rząd? dB/okt?)? W ogóle analogowy czy cyfrowy tj. czy zbudujesz go z elementów czy chcesz wstawić w program? Jeszcze jakieś wymagania o których zapomniałeś napisać? Może coś o zniekształceniach fazy? Jakie preferowane zasilanie? itd itp..