Skocz do zawartości

Zamienniki elementów do kursu podstaw elektroniki


tfikus

Pomocna odpowiedź

Dostałem sporo podzespołów elektronicznych i skompletowałem ok. 90% potrzebnych do tego kursu.
Części nie mogę znaleźć... znacie jakieś zamienniki dal tych 3:

  • Nadajnik podczerwieni IR LIRED3B
  • BC556
  • BS170

Tranzystory niby popularne a nie mogę znaleźć w okolicy - w sklepach powiedzieli, że już dawno ich nie mieli i zaproponowali BC557 oraz 2N7000 ale nie znam się czy mogą być. Diody nigdzie nie mają i nie mieli zamiennika...

Pomożecie?

Link do komentarza
Share on other sites

@tfikus witam na forum 🙂

Temat wydzieliłem stąd, gdyż może wprowadzić w błąd początkujących:

 

 

38 minut temu, tfikus napisał:

już dawno ich nie mieli i zaproponowali BC557

Jak popatrzysz w dokumentację BC55x czyli zestawienie wariantów od BC556 do BC558 to zobaczysz, że numer w symbolu oznacza maksymalne paramenty modelu tranzystora, zatem dla twoich potrzeb jest to to samo. Obawiam się, że sprzedawcy w sklepie nie byli zbyt pomocni. 

Dlatego też sprzedajemy kompletne zestawy, żeby na początek nie było takich problemów, w kursie jest informacja czym są dokumentacje i jak je czytać.

  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź 🙂 

Wiem, że są dostępne zestawy i bym skorzystał gdybym nie dostał od wujka kupy podzespołów - po jego synu... wyjechał za granicę rok temu i zostawił. Większość nowe posegregowane w pojemniku. Brakuje tylko tych trzech - szkoda mi kupować dla nich cały zestaw 😞 Wolałbym odłożyć na poziom 2 - tam więcej brakuje tak, że zakupię pewnie zestaw 🙂

Została mi jeszcze sprawa tego BS170 i IR LIRED3B - tych nawet w botlandzie nie widzę 😞

 

Link do komentarza
Share on other sites

BS170 możesz zamienić na 2N7000. Typ N, do celów eksperymentalnych prąd max bedzie OK, a ważniejsze że ma niski próg przełączania:

image.thumb.png.fb670c288395a5e17223cb22ba6e766f.png