Skocz do zawartości

Problem z jednoczesnym działaniem biblioteki Wire i Buzzera


Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam wszystkich, robię projekt na Arduino Uno z pomocą platformy TinkerCad. W momencie, gdy uruchamia się buzzer, jakby na chwilę znika połączenie z innymi płytkami za pomocą I2C. Czy to jest w ogóle możliwe?

(edytowany)

@Treker

Buzzer podłączony jest do 7 pinu. Uruchamiam go za pomocą tone(7,4300), a wyłączam za pomocą noTone(7);

 

Generalnie, problemu nie ma raczej jeśli buzzer pozostaje uruchomiony tylko z 5 sekund... Ale jeśli więcej, no to tak jak wyżej pisałem.

Po czym widzę problem? Otóż odbieram po I2C dane, i sprawdzam co zwraca Wire.endTransmission() (jeśli coś innego niż 0, to jest błąd). Po tym widzę, że po uruchomieniu buzzera, po chwili, liczba urządzeń przestaje się zgadzać. Nwm czy ma to jakieś znaczenie, ale oprócz buzzera do tego Arduino mam podpięty również pasek LED, klawiaturę matrycową oraz wyświetlacz LCD. Zatem korzystam z bibliotek Adafruit_NeoPixel, Keypad, LiquidCrystal, Wire oraz robię zapisy do EEPROM.

 

Edytowano przez Eragon
(edytowany)

Zasadniczo buzzer zajmuje pewnie 100% czasu procesora, wiec po 5s mogą juz występować timeouty szyny I2C (jesli biblioteka buzzera nie dopuszcza przerwań lub też nie wykorzystujesz przerwań do obslugi I2C to są dłuższe przerwy w obsłudze komunikacji...). 

Przy tak rozbudowanej obsłudze peryferiów lepszy byłby ESP32, uruchamiasz buzzera na drugim core ESP i traktujesz go jako "kartę dźwiękową"... Niestety generowanie dźwięku jest takim obciążeniem dla procków, że nawet w PC są oddzielne scalaki do generowania pisków 🙂 ...

 

Edytowano przez dobdar
  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...