Skocz do zawartości

Podłączenie obrysówek do samochodu - jakie miejsce?


Fable94

Pomocna odpowiedź

Witam na samym początku chce zaznaczyc, że nie znam się na elektronice oraz jeśli jest dział na tego typu tematy, proszę o przeniesienie.

Chciałbym do swojego samochodu zamontować obrysówki, nieoryginalne. Zamówiłem je na Banggood( coś podobego do aliexpress), są moim zdaniem dobrej jakości. Podłączyłem je prędzej do oświetlenia nóg ale po kilku miesiącach zaczęło wszystko migać aż w koncu jedna się przepaliła. Nie było zamontowanych bezpieczników.

Teraz pytanie. gdzie mogę podłączyć je w taki sposób żeby zapałaly się po otwieraniu samochodu ( gdy otwieram samochód , całe oświetlenie się właczy, tak też jest z podświetleniem nóg a więc wtedy obrysówki się też zapalały. W jaki sposób zabezpieczyć to bezpiecznikiem, tzn co takiego kupić by pomiędzy obrysówką a zrodłem zasilania znajdował się bezpiecznik.

Podsyłam zdj tych obrysówek (3W , 12V)bo niewiem też jaki bezpiecznik tam wsadzić oraz czy wszystkie obrysówki mogą być podłączone pod jeden bezpiecznik czy każdy osobny?

IMG_20210803_191234.jpg

IMG_20210803_191325.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

@Fable94 witam na forum 🙂 

12 godzin temu, Fable94 napisał:

Podłączyłem je prędzej do oświetlenia nóg ale po kilku miesiącach zaczęło wszystko migać aż w koncu jedna się przepaliła.

Na pewno przyczyna leży w zasilaniu, a nie samych lampach? Podłączałem w swoim aucie czujniki cofania - masa na "bude" a zasilanie do kabla od świateł cofania i działa już ponad 2 lata. Co prawda prąd czujników jest dużo mniejszy od poboru prądu przez obrysówkę.

Swój układ możesz podłączyć do kabla od zapłonu - w momencie przekręcenia kluczyka włącza się zasilanie np. radia i zależnie od producenta zapalniczki, USB itp.

Bezpiecznik dobierasz tak by nieco przewyższał maksymalny prąd jaki będzie płynął w obwodzie, ale tu chyba problem jest w czymś innym.

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)