Skocz do zawartości

Arduino Nano 33 BLE + zasilanie z baterii litowo-polimerowej?

kamil-a

Pomocna odpowiedź

Jestem bardzo początkujący w temacie Arduino i nie znam się dobrze na praktycznej elektronice.

Chciałbym wykorzystać płytkę Nano. 33 BLE wyposażoną w komunikację i czujniki.

Nie potrafię łatwo znaleźć dobrej informacji na temat zasilania z baterii.

Zależy mi na małej wadze i rozmiarze więc myślałem o wykorzystaniu płaskiej baterii LiPo 3.7V. Wiem, że płytka ma zasilanie na 3.3V, a wspomniana bateria ma zmienne napięcie w zależności od stopnia naładowania i domyślnie większe, niż nominalne. Wiem, że można wykorzystać przetwornicę, ale nie wiem jaką.

Czy podpowiecie mi:

• czy zasilanie taką baterią jest w ogóle sensowne?
  • jaki konkretnie moduł przetwornicy kupić? 
  • czy potrzebne są dodatkowe elementy?
  • w jaki sposób mógłbym ładować taką baterię (podłączenie płytki do USB ładowałoby baterię?)

Z góry dziękuję za odpowiedzi 🙂

@kamil-a witam na forum 🙂 

Pierwsza sprawa to zajrzyj na stronę Store Arduino i tam masz pe len opis płytki. Zgodzę się, że niektóre informacje mogą tam być niewystarczające, ale np sam nagłówek coś już mówi: pobór < 20 mA i nie do zasilania bateryjnego:

image.thumb.png.d051cab046f9cfdaebc02d3528829ce7.png

Ale to są mało precyzyjne informacje. Więc przechodzimy do dokumentacji -> schemat w pdf.

Widać że na płytce jest sporo czujników I2C - najpewniej mają tryb niskiego poboru energii więc bym się nimi aż tak nie przejmował. Oczywiście najlepiej żebyś sprawdził każdy z nich ile pobiera prądu w stanie spoczynku i w stanie aktywnym.

Interesuje Cię zasilanie z 1 lipola. To pierwsza dobra informacja - płytka ma logikę 3,3V, wiec ma to już sens, ale zła informacja jest taka że wejście Vin nie nada się, bo choć regulator MPM3610 jest nawet dobry - ma całkiem niski pobór spoczynkowy, to minimalne napięcie to ponad 4V 😞 

image.thumb.png.36ae54f02875523c3fd680439ef54f4f.png

To pytanie jakie zasilanie mają podzespoły na płytce?