Skocz do zawartości

Zmiana wartości zmiennej, po wciśnięciu przycisku


Pomocna odpowiedź

Napisano
#include <LiquidCrystal.h>
#define Blue 13
#define Red 12
#define Reset 11

int b = 0;
int r = 0;

LiquidCrystal lcd(7, 6, 5 ,4, 3, 2);

void setup() {
  pinMode(Blue, INPUT_PULLUP);
  pinMode(Red, INPUT_PULLUP);
  lcd.begin(16, 2);
  lcd.clear();
  lcd.print("Gracz 1");
  lcd.setCursor(7, 0);
  lcd.print("|");
  lcd.setCursor(7, 1);
  lcd.print("|");
  lcd.setCursor(8, 0);
  lcd.print("Gracz 2");
  lcd.setCursor(0, 1);
  lcd.print("Pkt:");
  lcd.setCursor(8, 1);
  lcd.print("Pkt:");
  

}

void loop() {

  for(b = 0; digitalRead(Blue) == LOW; b++)
  {
      lcd.setCursor(6, 1);
      lcd.print(b);
    }
  }

Cześć, mam problem. Chciałbym, aby po jednokrotnym wciśnięciu przycisku wartość zmiennej b zwiększała się o jeden. Jednak przez instrukcję warunkową jej wartość zwiększa się o wiele więcej (jak zauważyłem w zależności o długości czasu wciśnięcia przycisku). Jak można ustawić stałą zmianę wartości zmiennej? Problem może okaże się banalny, ale mi sprawia kłopot. Proszę o pomoc.

if (digitalRead(Blue) == LOW) {
 while (digitalRead(Blue) == LOW) {
  delay(50);
  } 
 b++;
}

Mozesz takie cos zastosowac...to takie najprostrze ale z blokujacym delay'em, (dopoki guzik trzymasz wcisniety to siedzisz w while)

(edytowany)
void obsluga_przyciskow(blabla)
{
  static uint8_t opoznienie_przycisku;
  if (!digitalRead(przycisk) && !opoznienie_przycisku)
  {
    opoznienie_przycisku = 1;
    //tutaj co ma sie zrobic jednorazowo
  }
  else if (opoznienie_przycisku && digitalRead(przycisk))
    opoznienie_przycisku++;
}

Jeżeli wciśnięty guzik -> stan niski. Taką funkcję do x przycisków możesz na chama w pętli głównej odpalić 😉

Edytowano przez BananWszyscy

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...