Skocz do zawartości

Sterowanie silnik reluktancyjnego turbosprężarki audi SQ7


Dudaczi

Pomocna odpowiedź

Dnia 6.08.2022 o 14:39, Dudaczi napisał:

niestety ciągle brak, myślę czy nie poświecić jednej turbiny by spróbować wpiąć się do niej ESC dla silnika modelarskiego bldc i spróbować coś ruszyć

Ja bym tego jeszcze nie robił, powiedz z jakiego województwa jesteś to może połączymy siły. Mam oscyloskop i też trochę doświadczenia z mikro kontrolerami. Ogólnie to bym spróbował zbadać te porty co wyglądają na diagnostyczne (niezalutowane) tak na lewo od głównego mikrokontrolera.

Też jest gość na tym forum: https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=13280&start=400 co faktycznie jakoś to odpalił i tam jest nawet filmik na youtube: 

 

Edycja:

Ogólnie też warto spróbować zakręcić wirnikiem, z tego co pamiętam tam jest czujnik halla który wie jakie są obroty wirnika, może pojawią się wtedy nowe ramki na CANie. Tylko ostrożnie kręcić, jakimś patyczkiem od sushi czy coś bo mikrokontroler może nadać sygnał i samemu też zakręcić wirnikiem i wciągnie palec. I moim zdaniem trzeba podać 48V bo mikrokontroler wie, że nie ma napięcia 48V i może sypać błędami po CANie.

 

Edytowano przez ipepe
Link do komentarza
Share on other sites

Masz teraz zesniffowane ramki CAN z samej turbiny, po podaniu napięcia te pięć adresów które pokazywałeś wcześniej. Po pierwsze musisz się upewnić czy turbina ma podpięte wszystko co potrzebuje... Czy wymaga ona tylko tego jednego napięcia które podajesz. Jeśli będzie wszystko podpięte to w pierwszym teście sprawdź czy lecą jakieś dane na tych ramkach jeśli zakręcisz turbiną ręcznie. Jeśli chodzi o drugi test to trzeba by sprawdzić co leci na tych ramkach na podpiętej turbinie w pojeździe. Masz już część adresów na których turbo wysyła dane do pojazdu więc będziesz wiedział na co zwracać uwagę w danych pojazdu (na początek sprawdzasz te same adresy). Bez sniffowania pojazdu będzie ciężko cokolwiek zrobić. Sniffowanie przez obd może być niewystarczające bo nie ma pewności czy te ramki będą przekazywane przez gateway na obd, a jeśli nawet będą to mogą mieć na obd inne adresy niż te które masz tutaj. Trzeba próbować i się nie zrażać. Temat bardzo ciekawy acz dość trudny. Jeśli miałbyś dostępny taki samochód do sniffowania to polecam zamiast wpinania sniffera do obd (o ile jest to możliwe ze względu na dostęp do turbo) wpięcie się bezstykowo bezpośrednio do magistrali przy turbo. Będziesz miał pewność że w danych lecą interesujące Cię ramki, a są szanse że wszystkich ramek do analizy będzie mniej niż z obd.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.