Skocz do zawartości

Arduino i dwukierunkowy ESC bldc - dziwne zachowanie


mpx0

Pomocna odpowiedź

Kupiłem jakiś ESC 20A dwukierunkowy (niżej zdjęcie) i mam problem ze sterowaniem, próbuje narazie na Arduino:

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  ESC.writeMicroseconds(1480);
  delay(1000);
  ESC.attach(9);//,1000,2000);
  delay(1000);
  for(int i = 700; i < 850; i+=2)
  {
    ESC.writeMicroseconds(i);
    Serial.println(ESC.readMicroseconds());
    //delay(2);
  }
}

w loop nic nie mam, jestem laikiem dlatego prosił bym o wyjaśnienie/pomoc w rozwiązaniu dziwnych według mnie zachowań:
 - silnik działa +- 1s z podobną szybkością i na 1s przyspiesza tak na oko 2x i tak cyklicznie co 2-3s (powinien chyba działać z tą samą szybkością ESC.writeMicroseconds(848))
 - z tego co się orientuje wszystko powyżej 1480 ms (1480-2000 ms) - powinno ustawiać szybkość w jednym kierunku natomiast poniżej 1480 ms w drugim ale kiedy próbuje w pętli w zakresie 1480-2000ms to efekt jest taki, że przyspiesza i zwalnia około 6-7 razy, czyli np. 1480 - stoi natomiast 1580 dużo większa szybkość i 1600 znowu stoi.
 - na innym ESC przy tym samym napięciu 11V silnik przy pełnej szybkości miał 2.5W obecnie jest około 1.1W (dużo szybciej się kręcił)
 -  jeśli użyje ESC.writeMicroseconds(848) silnik stoi (muszę zwiększać ms w pętli żeby zadziałało)

Będę mega wdzięczny za wyjaśnienie, mam 2x te same ESC i w obydwu powyższe zachowania powtarzają się.
Jeśli te ESC są jakiejś słabej jakości to prosił bym o polecenie jakiś innych dwukierunkowych (lub łatwo reprogramowalnych na np. BLHeli), potrzebuję je do małych silników 4-6s nawet 5A było by ok

1dc7b68c-8b9b-4044-84f6-a31da231a5b9_i-20a-brushless-esc-bidirectional-electronic-speed-controller-for-rc-car-boat-remote-control.jpg

Link do komentarza
Share on other sites