Skocz do zawartości

export projektu do .bin w arduino ide 2


zdzisiu_s

Pomocna odpowiedź

Witam,

Czy ktoś z Was orientuje się jak można wyeksportować projekt napisany w esp32 do jednego pliku .bin? W arduino ide 2 próbuję poprzez: sketch -> eksport compiled binary.

W katalogu projektu tworzy się podkatalog: esp32.esp32.esp32 a w nim kilka plików typu .bin (zamiast jednego pliku, który następnie chciałbym wgrać porzez OTA). 

Będę wdzięczny za podpowiedź.

Link do komentarza
Share on other sites

O ile wiem, trzy pliki są potrzebne do pełnej inicjalizacji przez USB (ustawienie tablicy partycji i takie tam). Do aktualizacji przez OTA potrzebujesz tylko jednego z tych plików (nazwaszkicu.bin).

  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

- a jak taki plik wygenerowany przez Arduino (przykładowo 2.1 MB) wgrać do drugiego Arduino, nie mając reszty plików *.bin.

- są skrypty do robienia backapu oraz wgrywania ale maja jedną wadę (/ zaletę ?) są duże , tyle ile jest flasha na pokładzie.(w tym przykładzie 4 MB).

- przykladowo ten skrypt w tym linku https://www.kincony.com/forum/showthread.php?tid=3168

esptools-cmd.thumb.png.c2db8d2200a310f0370372f177621759.pngflash_esp32.thumb.png.4e8402e8af57241ab8d09523972ca38a.png

Link do komentarza
Share on other sites

1 minutę temu, 99teki napisał:

nie mając reszty plików *.bin.

Jeśli już raz wgrywałeś to są wgrane. Jeśli nie - potrzebujesz reszty i koniec.

Normalnie robisz to przez esptool lub (pod Windowsem) Flash Download Utility (czy jak to tam się nazywa). Główny plik .bin wgrywasz od adresu 0x10000. W razie czego bootloader od 0x0, a partycje od 0x8000

 

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...