Skocz do zawartości

Najprostsza komunikacja bezprzewodowa pomiędzy dwoma esp8266


SOYER

Pomocna odpowiedź

Cześć, taki problem:

brama wjazdowa bez wolnych przewodów sygnałowych pomiędzy nią, a garażem,

garaż ok 15m od bramy,.

w garażu potrzebuję znać stan krańcówki którą zamocuję przy bramie,

w garażu już pracuje jedno nodeMCU które musi dostać info o stanie krańcówki bramy wjazdowej.

Pierwszy pomysł, dzwonek bezprzewodowy, przerobiony przycisk przy krańcówce, przerobiony odbiornik w garażu. Wada, przy włączonej krańcówce nadajnik cały czas nadaje.

Drugi pomysł, jakaś prosta forma komunikacji pomiędzy esp. Wada, nie mam o tym pojęcia, nie wiem czy pogadają na 15m, jeßli tak to nie wiem jak to napisać.

Trzeci pomysł, tu liczę na Waszą pomoc, nie mam doświadczenia w takich rzeczach. Ma być możliwie tanio i niezawodnie.

Link do komentarza
Share on other sites

Chodzi o jedną krańcówkę czy dwie? Jak jedna to można podłączyć w ten sposób by nadajnik przestał nadawać sygnał przy włączonej krańcówce. to nie jest dobre rozwiązanie. Krańcówki muszą być monitorowane w sposób ciągły by uniknąć wypadku z powodu wadliwie działającej instalacji. Montuje siłowniki do bram i odradzam takich manipulacji. To się zawsze źle kończy. 15 metrów kabla wkopać w ziemię i podłączyć to robota na 5 godzin. I dużo taniej jak proteza.

Jeżeli nie ma to nic wspólnego ze sterownikiem bramy to i tak trzeba zasilić nadajnik. Bateria to trochę słabo. Podpięcia do sterownika mogą go uszkodzić. Jak wiesz co robisz to w porządku. Sterowniki nie są tanie.

Edytowano przez kroszkanorber
Link do komentarza
Share on other sites

Napęd bramy to tania marketówka, nie ingeruję, będę nią sterował przez dedykowany pilot radiowy powiązany z suplą. Krańcówka potrzebna by widzieć w apk stan bramy.

Jutro jeszcze spojrzę na przykłady dla esp8266 w arduino ide. Serio nie wiem od czego zacząć. 

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.