Skocz do zawartości

Jakie sterowanie do robota?


pawel253

Pomocna odpowiedź

Witam. Chciałbym zrobić robota. I mam kilka pytań. Czy można sterować robotem z aparatury od modelu RC (a dokładnie chodzi mi o Hi-tec Aurora 9)? Czy jest możliwość sterowania np. LED-ami na robocie (z aparatury). Czy można sterować z aparatury (silnikami napędowymi,LED-ami itd.) a z komputera (manipulatorem oraz oglądać widok z kamery). Na jednym filmiku na YT widziałem robota z działkiem czy trudno jest takie działko zrobić? Proszę sie nie śmiać jestem zielony w robotyce. Chciałbym zrobić robota na gąsienicach.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Skoro jesteś "zielony" to polecam zacząć od przeczytania tego oraz złożenia Waldka Światłoluba lub maksymalnie LineFallowera. Z niczym innym na starcie i tak raczej sobie nie poradzisz, a nawet jak ktoś podeśle Ci gotowe schematy i program (w co wątpię) to jak uda Ci się to złożyć to nie będziesz wiedział dlaczego i jak się co dzieje.

Określ się może jakie masz pojęcie o elektronice, programowaniu, mechanice.

Link do komentarza
Share on other sites

I przeczytaj sobie dwa razy definicję robota, np. na Wikipedii

Robot – mechaniczne urządzenie wykonujące automatycznie pewne zadania. Działanie robota może być sterowane przez człowieka, przez wprowadzony wcześniej program, bądź przez zbiór ogólnych reguł, które zostają przełożone na działanie robota przy pomocy technik sztucznej inteligencji. Roboty często zastępują człowieka przy monotonnych, złożonych z powtarzających się kroków czynnościach, które mogą wykonywać znacznie szybciej od ludzi. Domeną ich zastosowań są też te zadania, które są niebezpieczne dla człowieka, na przykład związane z manipulacją szkodliwymi dla zdrowia substancjami lub przebywaniem w nieprzyjaznym środowisku.