Skocz do zawartości

Komunikacja pomiędzy sterownikami arduino

Krzych72

Pomocna odpowiedź

Cześć

Potrzebuje pomocy w temacie komunikacji pomiędzy sterownikami Arduino , Idea systemu polega na tym że jest jeden sterownik, nazwijmy go główny - arduino uno i jest kilka mniejszch  -arduino nano, System ma zarządzać zasilaniem urządzeń podłączonych do instalacji fotowoltaicznej offgrid.  Nadmienię że jestem automatykiem a nie informatykiem więc pewne rzeczy są dla mnie oczywiste a  nie które zagadnienia zakręcone ;). Odległość między sterownikiem głównym uno a małymi nano będzie dochodzić do 20m. Całość dodatkowo chcę podłączyć do Home assistant-a.  dlatego do przesyłania danych pomiędzy sterownikami chciałbym wykorzystać połączenie ethernet (po kablu). I tu zaczynają się schody. na podstawie info z sieci udało mi się zaprogramować sterownik tak aby wysłać dane do monitora portu szeregowego i do przeglądarki po adresie IP, natomiast w żaden sposób nie potrafię odebrać tych sygnałów w drugim sterowniku. Wiem że jest takie coś jak EthernetUDP. ale dla arduino nano nie funkcjonuje (znalazłem tylko WifiUDP ). Potrzebował bym, żeby ktoś ten temat wyłożył mi - kawa na ławę, czy taki system ma rację bytu, jakich bibliotek powinienem jeszcze użyć, a najlepiej podał jakieś proste przykłady, jak stany wejść cyfrowych i i analogowego wysłać na sieć i jak te sygnały w drugim sterowniku odebrać.  Urządzenie pracujące na sieciach przemysłowych (PfofiNet) rządzą się swoimi prawami, a w moim przypadku trzeba jeszcze coś napisać i z tym pisaniem mam problem. Dziękuje za opinię i pomoc

Mnie się wydaje jako dużo prostsza komunikacja po RS485, niewiele się różni od UART. Gdyby to były moduły ESP8266 to komunikacja po WIFI i UDP jest w przykładach.

Tu jest przykład https://docs.arduino.cc/tutorials/ethernet-shield-rev2/udp-send-receive-string komunikacji UDP na shieldach Ethernet. 

Cena moułów RS485->UART dla Arduino to 1/10 ceny shielda Ethernet.

• Lubię! 1