Skocz do zawartości

Jakie mniej pamięciożerne rozwiązanie ładowania bitmapy z czytnika SD - Arduino NANO

Kiko

Pomocna odpowiedź

Moja ekscytacja Arduino i jego możliwościami jakie oferuje po podłączeniu wszelkiej maści peryferii została ostudzona poprzez szybko kurczącą się pamięć wraz z ładowaniem bibliotek do tychże peryferii. O ile w prostych projektach typu stacje pogodowe czy sterowanie przekaźnikami itp.  zasoby były wystarczające, to przy próbie stworzenia własnej wersji gry z czasów PRL - Elektronika IM-2:Ну, Погоди! - czyli popularne "jajeczka" - po prostu zabrakło mi pamięci do wczytania grafiki i wyświetlenia jej na wyświetlaczu. Jestem początkującym programistą, pewnie niektóre rozwiązania w tej grze można by było zrobić inaczej - zużywają mniej zasobów - a może po prostu sam projekt jak na Arduino jest zbyt wymagający...? Bez obsługi SD i funkcji wczytania obrazka wolne zasoby to:

Szkic używa 20998 bajtów (68%) pamięci programu. Maksimum to 30720 bajtów.
Zmienne globalne używają 747 bajtów (36%) pamięci dynamicznej, pozostawiając 1301 bajtów dla zmiennych lokalnych. Maksimum to 2048 bajtów.

Po włączeniu funkcji obsługi SD i wgrania obrazka:

Szkic używa 33292 bajtów (108%) pamięci programu. Maksimum to 30720 bajtów.
Zmienne globalne używają 1477 bajtów (72%) pamięci dynamicznej, pozostawiając 571 bajtów dla zmiennych lokalnych. Maksimum to 2048 bajtów.

Korzystam z biblioteki SdFat.h oraz Adafruit_ImageReader.h. 

I pytanie zasadnicze - czy mając te 20998 bajtów wolnej pamięci jestem w stanie wgrać z czytnika bitmapę korzystając może z jakichś innych - mniej pamięciożernych bibliotek? 

20240624_083046.thumb.jpg.b5a36a5a43f9fc0cceb672ad5562183c.jpg

Jeśli chcesz dalej działać w osmiobitowych mikrokontrolerach to są rodziny o większej pojemności ramu i flash. Atmega128 czy największy chyba AtMega1280. 

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg