Skocz do zawartości

Sterowanie led za pomocą Arduino

PanczaX

Pomocna odpowiedź

Cześć, chciał bym uzyskać efekt pływającego led u siebie w klubie i wiem że jest taka możliwość za pomocą arduino . Mam wiedzę elektryczną ale nie potrafię programować . Efekt jaki chciał bym uzyskać możecie zobaczyć na filmiku poniżej . Nigdy nie pisałem żadnego programu ani nic podobnego jestem totalnie zielony w temacie . Fajnie by było jak by był jeszcze jakiś panel sterujący z pozycji tabletu lub innego urządzenia . Proszę o wszelkie informacje co trzeba kupić, wskazówki co zrobić i jak to podłączyć 🙂 

https://drive.google.com/file/d/11kehOeOuHBkd_6woiSX2SE_wciaS4T7f/view?usp=drivesdk

Pozdrawiam 

Edytowano przez PanczaX

@PanczaX , można na arduino, ale wspominasz o tablecie sterującym, a to kojarzy się z wifi/bt, czyli bardziej z esp32, które ma wbudowane te interfejsy. Na rynku masz różne taśmy z adresowalnymi led (np. WS2812B/SK6812).

Jeżeli faktycznie chcesz nauczyć się i zrobić samemu, wtedy na początek kupiłbym esp32 (dowolny lub wroom-32d/e, ewentualnie wersję "u" z antenką) + krótką listwę neopixel (np. 8 led) + konwerter poziomów logicznych 3.3V->5V (o ile listwa wymaga sterowania sygnałem 5V), a jako zasilacza użył ładowarki od telefonu. Oprogramować możesz w arduino-ide (np. biblioteka "fastled" lub od adafruit), a nawet w micropythonie (thonny). Jeżeli przerośnie cię to, wtedy chociaż nie wydasz niepotrzebnie większej kwoty.

Swoją drogą na rynku masz już gotowe kontrolery adresowalnych taśm led (to tylko przykład), oparte także o esp32 i sterowane smartfonem. Czy chcesz jednak tworzyć sam?

W symulatorze "wokwi" można podejrzeć wirtualne projekty esp32 + neopixel, np: arduinomikropytka

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit