Skocz do zawartości

Płytka Nucleo i X-NUCLEO-IHM04A1


stanbb

Pomocna odpowiedź

cześć,

zrobiłem kurs STM32L4 (jest super) i teraz w wolnej chwili chciałbym rozszerzyć moją płytkę (NUCLEO-L476RG) o płytkę x-nucleo-ihm04a1 tj. brush dc motor driver exception board.

Czy mógłby mi ktoś w prostych słowach wyjaśnić w jaki sposób mogę rozpocząć programowanie w STM32CubeIDE rozpocząć programowanie takiego układu ?

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi  bo straciłem już kilka dni na grzebaniu w st.com. 

Link do komentarza
Share on other sites

@stanbb miło słyszeć, że kurs Ci się podoba 🙂

Powiedz na czym dokładnie utknąłeś w kontekście X-NUCLEO-IHM04A1, czy widziałeś film na stronie producenta, który zatytułowany jest "Getting started with dual DC motor driver expansion board"? Znajdziesz go tutaj ▶ https://www.st.com/en/ecosystems/x-nucleo-ihm04a1.html#

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Na stronie kamami z tym produktem jest takie coś:

IKS.thumb.jpg.b45a4a4d5a78851cfe98f0bb07f9d644.jpg

Zdziwiłbym się gdyby ST nie dało stu kilo firware'u do ich produktu, to jak by nie było wtedy ST. Na stronie podanej przez Treker'a w zakładce Tools & Software widać takie coś:

ST.thumb.jpg.6cd45825c8e214eae2e2cab04c659672.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

16 godzin temu, Treker napisał:

@stanbb miło słyszeć, że kurs Ci się podoba 🙂

Powiedz na czym dokładnie utknąłeś w kontekście X-NUCLEO-IHM04A1, czy widziałeś film na stronie producenta, który zatytułowany jest "Getting started with dual DC motor driver expansion board"? Znajdziesz go tutaj ▶ https://www.st.com/en/ecosystems/x-nucleo-ihm04a1.html#

Dzięki, ale to już przeszedłem. Teraz chciałbym korzystając z wiedzy z kursu STM32L4 pójść dalej z X-NUCLEO-IHM04A1. W moim projekcie (STM32 Project) w STM32CubeIDE dla płytki jak w kursie powinienem dodać biblioteki do obsługi rozszerzenia pobrane z st.com (jak na filmiku), tak przynajmniej mi się wydaje. Czy to się da wyklikać czy trzeba ręcznie kopiować do projektu ? Mogę wziąć main.c z któregoś przykładu (nie ma dla mojej płytki ale ok) zmergować z main.c z projectu i przekopiować biblioteki do mojego projektu ręcznie. Strasznie dużo czasu to zajmuje i nie wiem czy robię to dobrze, a nadal project jest niekompilowalny. Byłbym wdzięczny za jakąś wskazówkę.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

@stanbb no niestety, tutaj jest różnica między np. Arduino, a "prawdziwym" programowaniem mikrokontrolerów. Takie temat zajmują więcej czasu, gotowa biblioteka to i tak duże ułatwienie. Czy użyć gotowej biblioteki od ST? To już zależy od Ciebie i tego, co chcesz uzyskać. Możesz po prostu samodzielnie napisać funkcję, które będą komunikowały się z układem L6206 na płytce - odczytaj tylko z dokumentacji połączenia i dalej pełna dowolność.

Doświadczenie podpowiadałoby, że nawet, jeśli coś da się wyklikać, to czasami lepiej ręcznie skopiować biblioteki i samodzielnie podłączyć je do projektu. Unikasz wtedy ewentualnych nieprzyjemności podczas aktualizacji środowiska (a konkretniej interfejsu graficznego).

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dnia 12.02.2025 o 14:12, Treker napisał:

@stanbb no niestety, tutaj jest różnica między np. Arduino, a "prawdziwym" programowaniem mikrokontrolerów. Takie temat zajmują więcej czasu, gotowa biblioteka to i tak duże ułatwienie. Czy użyć gotowej biblioteki od ST? To już zależy od Ciebie i tego, co chcesz uzyskać. Możesz po prostu samodzielnie napisać funkcję, które będą komunikowały się z układem L6206 na płytce - odczytaj tylko z dokumentacji połączenia i dalej pełna dowolność.

Doświadczenie podpowiadałoby, że nawet, jeśli coś da się wyklikać, to czasami lepiej ręcznie skopiować biblioteki i samodzielnie podłączyć je do projektu. Unikasz wtedy ewentualnych nieprzyjemności podczas aktualizacji środowiska (a konkretniej interfejsu graficznego).

ok, dzięki

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.