Skocz do zawartości

Instalacja pytesseract RPi5

mmllmm

Pomocna odpowiedź

Witam,

Jestem początkujący w temacie RPi .

Do projektu który staram się uruchomić potrzebna jest instalacja poniższych komponentów.

!pip install opencv-python
!pip install pytesseract
!sudo apt-get install tesseract-ocr

Opencv i tessarreact zainstalowałem ( chociaż w przypadku opencv zastosowałem metodeę "sudo apt-get install " zamiast tej sugerowanej (pip)

Cytat

Mam problem z instalacją pytesseract ponieważ metoda pip informuje o problemie:

error: externally-managed-environment × This environment is externally managed ╰─> To install Python packages system-wide, try apt install python3-xyz, where xyz is the package you are trying to install. If you wish to install a non-Debian-packaged Python package, create a virtual environment using python3 -m venv path/to/venv. Then use path/to/venv/bin/python and path/to/venv/bin/pip. Make sure you have python3-full installed. If you wish to install a non-Debian packaged Python application, it may be easiest to use pipx install xyz, which will manage a virtual environment for you. Make sure you have pipx installed. See /usr/share/doc/python3.11/README.venv for more information. note: If you believe this is a mistake, please contact your Python installation or OS distribution provider. You can override this, at the risk of breaking your Python installation or OS, by passing --break-system-packages. hint: See PEP 668 for the detailed specification.

Kiedy próbuję użyć metody:

sudo apt-get install pytesseract

mam komunikat że " Nie udało się odnaleźć pakietu  pytesseract"

W jaki sposób mogę zainstalować pytesseract jeśli pip nie działa? Ewentualnie co powinienem zrobić aby pip zadziałał poprawnie?

Edytowano przez mmllmm

(edytowany)
Dnia 29.03.2025 o 20:47, mmllmm napisał:

W jaki sposób mogę zainstalować pytesseract jeśli pip nie działa?