Skocz do zawartości

Ruchoma platforma sterowana przez port com lub lpt


Lord_JABA

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich.

Jestem programistą C++ i php

Do tej pory zajmowałem się głuwnie programami operującymi na bazach danych. Chciałbym jednak zacząć(jak najmniejszym kosztem) programować roboty/systemy wbudowane.

Moja znajomość elektroniki jest mocno podstawowa i mam zamiar zgłębić ją najmniej jak to możliwe.

Z tego co wyczytałem w diodzie wszystko sprowadza się do mostku H i dwuch sygnałów sterójących(po mojemu- zwieranie zasilania do dwóch konkretnych nóżek scalaka).

Moje pytania brzmią:

1.Czy da się wysyłać te sygnały do mostku h bezpośrednioz portu LPT lub com ?

2. Jeżei tak to jak to złożyć do kupy jak najtaniej i bez ryzyka spalenia portu.

3. Jak z poziomu c++ włączać i wyłączać napięcie na nóżkach lpt(jeżeli to możliwe)

-z tego co wiem LPT ma dwie nóżki +5V i mój głupi/prosty pomysł polega na podłączeniu ich do nóżek sterujący mostka H i włączniu wyłączaniu z poziomu c

4. inne sposoby sterowania mobilną platformą z poziomu portu com/lpt

Jeżli to się uda to zacznę koplikować i następne pytanie bedzie brzmiało: jak odbierać przez lpt sygnały z np. czujników zbliżeniowych?

Mój zamysł jest taki żeby złorzyć sobie "pół robota" - sensory + podwozie

a zamiast procesorka arm lub podobnego wykożystać komputer- laptopa a jak wyjdzie to smartphona mda1(pocket pc-ma port com)

PS Oczywiście potrafię lutować i złożyć coś do kupy na podstawie schematu.

PS2 Największą radość sprawuił by mi gotowy schemat platformy z dwoma silniczkami niezbednym scalakiem i kablem LPT- tak jak muwiłem chcę programować a nie projektować roboty.

__________

Komentarz dodany przez: Sabre

Proszę cię abyś poprawił swój post, bo chyba jeszcze w żadnym nie widziałem tylu błędów co w twoim.

Link do komentarza
Share on other sites

1. Da się w LPT