Skocz do zawartości

[Bascom] problem z programem


KPRR

Pomocna odpowiedź

Witam mam drobny problem bo jestem początkujący w dziedzinie programowania mikro kontrolerów i mam do was prośbę podaje program jaki napisałem i czy koledzy bardziej doświadczeni mogli by mi sprawdzić czy gdzieś nie mam błędu i czy dobrze jest napisany pod względem co ma robić. Opis działania miał by być taki że gdy potencjometr osiowy pociągniemy w górę to serwo miało by się zacząć przemieszczać. Na razie tylko tyle bym chciał by robiło. Z góry dziękuje pozdrawiam.

$regfile = "attiny13.dat"
$crystal = 1000000

Config Pinb.1 = Input                                      'wyprowadzenie PD5 jako wyjscie'            
Config Pinb.2 = Input                                      'wyprowadzenie PB3 jako wejscie'
Config Pinb.3 = Input                                      'wyprowadzenie PB4 jako wejscie'
Config Pinb.5 = Output                                     'wyprowadzenie PB0 jako wyjscie'
Config Pinb.6 = Output                                     'wyprowadzenie PB1 jako wyjscie'
Config Pinb.7 = Output                                     'wyprowadzenie PB2 jako wyjscie'

 Portb.1 = 0                                               'stan poczatkowy = 0'
 Portb.2 = 0                                               'stan poczatkowy = 0'
 Portb.3 = 0                                               'stan poczatkowy = 0'
 Portb.5 = 0                                               'stan poczatkowy = 0'
 Portb.6 = 0                                               'stan poczatkowy = 0'
 Portb.7 = 0                                               'stan poczatkowy = 0'

Do

  If Pinb.1 = 1 Then                                       'gdy potencjometr 1 w góre to'
   Portb.5 = 1                                             'serwo1 zaczyna sie przenieszczac'
  Waitms 200                                               'czekaj 0.2s i ponow sygnal'