Skocz do zawartości

Biped - wzorowany na Archer Biped


Pomocna odpowiedź

Witam jestem studentem AiR i w ramach pracy inż. skusiłem się, żeby wykonać jakiegoś robota kroczącego typu Biped. Po przeglądnięciu dobrodziejstwa w internecie uznałem, że będę się wzorował na filmiku znalezionym na youtube: Archer Biped. Wcześniej nie bawiłem się tego typu projektami, więc bardzo przyda mi się każda pomoc.

Co już zrobiłem:

- części ze strony lynxmotion przerobiłem do swoich potrzeb jeśli potrzebne były jakieś zmiany i zleciłem ich wycięcie (koszty gotowych dużo wyższe) - 1,5mm aluminium

- zastosowałem 12 x serwa Tower Pro 995R

- model w Inventor

- wszystko skręciłem i powstały dwie nogi do Bipeda

- z poliwęglanu mam wycięte koła zębate takie jak na stronie lynxmotion tzn. jedna koło zębate połówka drugie całe

Aktualnie mam złożone dwie nogi i teraz pora zająć się dalszą częścią i tutaj chciałbym się dowiedzieć jakie są wasze sugestie i porady.

Co chciałbym w pierwszej kolejności zrobić:

1. W Inventorze zaprojektować górę robota razem z tym wózeczkiem działającym jako przeciwwaga - tutaj pierwsze pytanie w ramach oszczędności "gramów" uznałem, że może wystarczy Tower Pro 90S bo kolejny 995R trochę jednak waży ??

2. Przy projektowaniu góry pojawia się pytanie jaki sterownik: w domu do testów i innych zabaw używam arduino 2560, do Bipeda myślałem nad Arduino UNO (wymiary są takie same jak sterownik jaki zastosowano w projekcie Archer Biped) i do tego myślałem nad układem TLC5940 - 16 PWM 12 bitowych - co o takim doborze sterownika myślicie ??

3. No i przy okazji gospodarowania miejsca na górze pozostaje sprawa zasilania, do testów używam zasilacza ale chciałbym, żeby robot docelowo był mobilny więc chciałbym się od was dokształcić jakie polecacie akumulatory (i ładowarki do nich) na co zwracać uwagę, może jakieś konkretne modele i sklepy polecane ??