Skocz do zawartości

Przekładnia kątowa, Gdzie zdobyć/zamówić?


djglok

Pomocna odpowiedź

Witam.

Już jakiś czas buduję pojazd gąsienicowy(WWPG):

http://imageshack.us/photo/my-images/255/g107263.jpg/

Niestety natknąłem się na dość duży problem(nie pierwszy i nie ostatni :/)

a mianowicie jak przenieść moc z przekładni na koło pasowe.

Obecnie wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/577/g107880.jpg/

ale te zębatki nie są odpowiednie do tego pojazdu :[ wydaje mi się że najlepsze były by zębatki stożkowe ale one niestety nie są łatwo dostępne i tanie.

I czy wiecie gdzie lub w czym coś takiego jest, bądź inny sposób(inne przekładnie kątowe) na przeniesienie napędu?

Pozdrawiam.

P.S.

Zależy mi na przełożeniu 1:1.

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Link do komentarza
Share on other sites

Rozważałem już ustawienie silników poprzecznie i wolałbym tego uniknąć ponieważ nastręczy mi to tuzina kolejnych problemów choćby dla tego że kadłub jest niewiele szerszy niż silnik z przekładnią długi.

A usunięcie przekładni planetarnej i zrobienie wszystkiego na

zębatkach(zmiana przełożenia itd) jest równie problematyczna i chyba nawet bardziej kosztowna niż dwie pary zębatek stożkowych do obrabiarek

CNC(co najmniej 100zł)

Link do komentarza
Share on other sites

Hmm pozwól, że podrąże jeszcze ten temat. Jeżeli silnik mieści się poprzecznie to jest dobrze. Jeden silnik daj z przodu a drugi z tyłu. Nie muszę być oba obok siebie.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Mieści się ale zostaje jakieś 8 mm luzu, rozważałem zamontowanie silników na dwóch końcach albo obok siebie, montowanie śliników jeden na drugim jest zbyt niepraktyczne.

Zależy mi na równym rozmieszeniu masy.

Napędzać będę albo koła przednie albo tynie w zależności od tego czy będę robił pojazd szybki czy wolny, nie mogę zrobić inaczej gdyż nastręczy mi to problemów z gąsienicami i jazdą.

P.S.

Drążyć temat możesz ile wlezie :]

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.