Skocz do zawartości

Sprawdzenie schematu + porady

Cukor

Pomocna odpowiedź

Pierwszy post wypada sie przywitac, witam.

Jestem poczatkujacym studentem ktory stara sie zbudowac robota Minisumo, prosilbym kogos o sprawdzenie schematu i ewentualne porady. Zaznaczam ze nigdy wczesniej nie robilem schematu i ten jest moim pierwszym "dzielem". Dzieki.

schemat.thumb.png.20bc902f437fd91390b856724908eef8.png

1. Widać, że to twój pierwszy schemat 🙂

2. Brak "kropek" w miejscu połączeń kilku linii, np. C17 ma takie połączenie, a C16 już nie. Brak tego znaku zapewne oznacza, że nie ma połączenia

3. RESET powinnien być podłączony do Vcc, ale przez rezystor 10k. Co się stanie, gdy wciśniesz przycisk RESET (SW2)?

3. Jeśli używasz ADC to podłącz AREF do masy przez kondensator ceramiczny 100nF (skoro znalazłeś filtrowanie zasilania AVcc za pomocą dławika to zapewne o AREF w datascheetcie też znajdziesz).

4. Vcc nie musisz filtrować tyloma kondensatorami. Wystarczy jeden, jak najbliżej pinu Vcc. Po za tym warto likwodować zakłócenia jak najbliżej źródła (w twoim przypadku to m.in. silniki)

5. 30k jako pull-up dla transoptora to trochę za dużo. Wystarczy o wiele mniejsza wartość

6. Zwróć uwagę co masz na pinie VMOT mostka H!?!

To wszystko co dałem radę zauważyć o 3 nad ranem 😋

1. Po czym to widzisz? Czy popelniam jakies bledy w samym tworzeniu, nie tresci schematu?

2. Poprawilem chyba wszystkie.

3. Zmienilem rezystor. Z tego co wyczytalem i co zrozumialem ten przycisk powinien zresetowac uklad, w obecnym polaczeniu.

4. Tej porady akurat nie zrozumialem, mozesz dokladniej?

5. Zmienilem do 20k bo tak znalazlem w doc.

6. Glupota, teraz chyba dobrze?

Dzieki za checi o tej 3 nad ranem.

Jeszcze cos widzicie?

W zalaczniku schemat po pierwszych poprawkach.

schemat2.thumb.png.620d2d1ef5db519750b0e3a92cc9eddb.png

1. Straszny chaos na schemacie. Z czasem dojdziesz do wprawy. Wiem z własnego doświadczenia.