Skocz do zawartości

Arduino Leonardo + serwomechanizmy


Majkel192

Pomocna odpowiedź

Witam,

Chciałbym zaczerpnąć opinie specjalistów odnośnie serwomechanizmu i płytki Arduino Leonardo.

Z góry uprzedzam, że jestem początkujący w tych sprawach 🙂

Jestem na pierwszym roku studiów (robotyka) i dostałem projekt do zrobienia małego manipulatorka. Postanowiłem, że wykorzystam 5-6 serwomechanizmów i płytkę Arduino Leonardo.

Serwomechanizmy to:

Tower Pro SG 5010 1x

Tower Pro SG 92R micro 2x

Tower Pro SG 50 micro 3x

I do tego prawdopodobnie dokupię jeszcze jedno dodatkowe w razie jakby te serwa nie utrzymały konstrukcji. (Myślałem, żeby zrobić konstrukcje z aluminium lub pleksi.. )

To nie ma być jakiś bardzo zaawansowany robot (5-6 osi) 🙂 Byleby się ruszał, coś chycił (myślałem, żeby dać na końcówke - magnes) no i żeby się nie złożył przy okazji 😃

I teraz wreszcie przejdę do sedna sprawy.

Chcę zrobić sterowanie z pc (kabel) lub przez androida (BT) tylko jest taki mały problem, że nie jestem jakimś super programistą (bardziej początkującym) i nie wiem, które będzie łatwiejsze do wykonania a czasu też mi dużo nie pozostało. Jeśli nie zdąże to po prostu zrobie sobie panel z potencjometrami i sterowanie będzie typowo "ręczne" 🙂

Chyba, że ktoś miałby jakiś inny pomysł to jestem bardzo otwarty na jakieś sugestie 🙂

Sterowanie obejmowałoby 5 lub 6 serwomechanizmów (180')

Jeśli chodzi o kwestie zasilania to chciałbym zasilić to zasilaczem z komputera lub 8x baterii AAA po 1.5V + koszulka na 4 baterie (żeby uzyskać te 6[V]).

Podłączenie wyglądałoby tak:

Ewentualnie można po 2x2 serwa na baterie (góra, dół) i ostatnie 2 z płyty arduino gdzieś na środku płytki uniwersalnej przewody wyprowadzić i do tego wpiąć zasilanie serwa, ale wtedy mam 5V.

Jeśli można wiedzieć, jak Wy to widzicie 🙂 ?

ps. Przepraszam, że ten post został tak chaotycznie napisany..

Pozdrawiam!

Link do komentarza
Share on other sites