Skocz do zawartości

Co zamiast 4951gm i 9977gm


prutkyj

Pomocna odpowiedź

Witam szanownych użytkowników.

Wprawdzie temat nie jest jakoś specjalnie związany z robotyką aczkolwiek dość bliski 😉

Mianowicie noszę się z zamiarem ulepszenia kierownicy ze sprzężeniem zwrotnym. Owy force feedback jest realizowany przez zabawkowy silniczek i 2 podwójne mosfety p i n (4951gm i 9977gm)do zmiany obrotów. Chciałbym użyć większego silnika dc np ze skutera 24V 250W. Z racji obciążeń potrzeba nowych mosfet-ów. Teraz moje pytanie jakich i co zastosować by zrobić to bezpiecznie by nie uwalić np płyty głownej np przy przebiciu. Różnica w obciążeniach będzie około 10 razy większa (A). Czy można użyć napięć wychodzących z mosfetów na silnik?

Link do komentarza
Share on other sites

Też myślałem o optoizolacji. Mam pytanie jeszcze jedno - jaki mosfet typu n i p polecasz do aplikacji na 16A i jak najszybszym czasie otwarcia? Co do silnika 250W to może jest przesadą być może zastosuje 100W tylko że zazwyczaj te silniczki nie osiągają swoich paramaterów więc są one niższe a chce pozbyć się tak dużej przekładni jaka teraz tam jest by osiągnąć szybszy obrot kierownicy. Na obręczy o średnicy 30cm siła potrzebna do przeciwdziałania sile rąk też jest duża.

[ Dodano: 18-06-2014, 20:32 ]

po analizie silniczek operuje na napięciu od -24V do 24V przy 0.6A bez obiążenia i do 2A z obciążeniem. A może tak by wykorzystać napięcie wychodzące jakimś wzmacniaczem?

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.