Skocz do zawartości

Problem z mostkiem...


Szybos

Pomocna odpowiedź

Witam. Jestem początkujący w tej dziedzinie 🙂 Na elektronice może co nieco się znam, układy logiczne też nie są mi obce, ale jeszcze mikroprocesorów nie miałem 😖 Chodzi mi o mostek H-Bridge. Przeczytałem trochę o nim i znam mechanizm działania, ale nie wiem jak dobrać tak elementy aby na wyjściu było 7,2V (Może głupoty piszę, ale dopiero zaczynam i chciałbym sie co nieco dowiedzieć, a widziałem odpowiedz kolegi w którymś temacie o mostku ze zaprojektował go na odpowiednie wartości) Jakby ktoś mógł pomóc byłbym wdzięczny... I jeszcze mała prośba czy mógłby ktoś umieścić swój gotowy projekt płytki sterującej robotem i opisać go dokładnie?? 🙄

Link do komentarza
Share on other sites

Nie wiem jak dobrać tak elementy aby na wyjściu było 7,2V

Do napięcia nie musisz dobierać elementów. Dobór podzespołów zależy między innymi od prądu jaki ma płynąć poprzez mostek. Jeśli chcesz 7,2V to poprostu musisz takim napięciem zasilić mostek.

Pozdr

Link do komentarza
Share on other sites

zaquadnik ma racje, trzeb pamiętać, że jeśli używamy mostka z zwykłych tranzystorów, to tracimy 0,6v na tranzystorze. Silnik jest zasilany poprzez 2 tranzystory z mostka, więc na wyjściu mostka, z naszego 7,2v zostaje 6v.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay