Skocz do zawartości

Robot balansujący

rafax13

Pomocna odpowiedź

Witam

Na początku zaznaczę że jestem raczej początkującą osobą w temacie robotyki i może być to błahy błąd 🙂

Jestem w trakcie budowy robota balansującego na następujących podzespołach:

-Arduino micro

-Stepsticker A4988 x2

-Silnik krokowy STP-43D2024 1,05A 1,8/step

-MPU-6050 (GY-521)

No i zatrzymałem się w momencie próby sterowania silnikami czujnikiem MPU-6050 oczywiście przez filtr Kalmana i regulator PID. Żyroskop i akcelerometr po podłączaniu zasilania silników zaczynają podawać błędne dane i sterowanie jest niemożliwe. Nie miałem problemu z odczytem samych danych z czujnika jak i samego sterowania silników prostym programem. Podejrzewam, że problem można rozwiązać regulatorem napięcia ale nie jestem pewien czego użyć i gdzie.

Aktualnie zasilam układ napięciem 12V z zasilacza komputerowego.

Docelowo mam zamiar to zasilać baterią 9,6V i ma to wyglądać jak na schemacie poniżej który na szybko narysowałem.

Dodam że próbowałem rozdzielić już zasilanie odłączając microkontroler pinem VIN i zasilając układ za pomocą złącza USB a silniki oddzielnie baterią niestety problem nadal występował.

Spotkał się ktoś z takim problemem lub wie jak go rozwiązać?

1.Jak masz układ GY-521 (MPU6050) To trzeba go zasilić z 5V bo ma on wbudowany stabilizator i 3,3V to dla niego za mało.

2. Wrzuć kod.

AD1 Zmieniłem zasilanie z 3,3 V na 5 V - bez zmian.

AD2 Kod:

#include <Wire.h>
#include <MPU6050.h>                    //Biblioteka Jarzębskiego
#include <KalmanFilter.h>               //Biblioteka Jarzębskiego

MPU6050 mpu;

KalmanFilter kalmanX(0.001, 0.003, 0.03);
KalmanFilter kalmanY(0.001, 0.003, 0.03);

float accPitch = 0;
float accRoll = 0;

float kalPitch = 0;
float kalRoll = 0;

int   STD_LOOP_TIME  =     9;
int lastLoopTime = STD_LOOP_TIME;
int lastLoopUsefulTime = STD_LOOP_TIME;
unsigned long loopStartTime = 0;

// defines pins numbers for motor
const int stepPin = 5; 
const int dirPin = 6;