Skocz do zawartości

Problem z zamocowaniem zębatki


hrobry

Pomocna odpowiedź

Kończe w tym roku inżyniera i jako prace inżynierską wybrałem sobie zrobienie projektu wahadła odwróconego 😃

niestety jako młody jeszcze nie inżynier napotkałem się na mase problemów;( mianowicie mam problem z zamocowaniem zębatki atakującej która ma otwór 5mm na wał silnika Pololu o średnicy 4mm. czy ktos zna jakiś sprytny sposób aby to wykonać?? prosze o pomoc naprawde jest mi potrzebna!!!

Link do komentarza
Share on other sites

Silnik Pololu 25Dx48L z przekładnią 9.7:1

Nominalne napięcie: 6 V

Średni pobór prądu bez obciążenia: 80 mA

Maksymalny pobór prądu przy zablokowanym wale: 2,2 A

Przekładnia: 9.68:1

Obroty na biegu jałowym przy zasilaniu 6 V: 580 obr/min

Moment obrotowy: 0,79 kg*cm (0,078 Nm)

Średnica wału: 4 mm

Wymiary: 25D x 48L mm

Masa: 86 g

mam do tego zębatke o module 1 która ma średnice wewnętrzną 5mm a wał silnika ma 4 mm i nie wiem jak to zamocować. myślałem żeby wsunąć na wał silnika blaszke 0.5 mm ale nie jestem pewien rezultatów

[ Dodano: 01-03-2016, 20:46 ]

https://www.forbot.pl/forum/upload_img/obrazki/IMG_56d5f1527b5433932.jpg silnik

Link do komentarza
Share on other sites

hrobry, troszkę nie rozumiem. Napisz co to za zębatka, zrób zdjęcie. Jeśli nie chcesz kombinować i mieć pewne zamocowanie to poszukaj zębatek modelarskich dokręcanych śrubą czy takich z otworem 4mm.

Myślałem, że chodziło Ci o te miniaturowe silniki pololu, one mają wał 3mm.

Znalazłem coś takiego:

10 zębów

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

cały problem jest następujący musze wpasować w zębatke która ma 5mm średnicy wewnętrznej enkoder który ma 6mm średnicywału od góry a od dołu silnik który ma 4 mm średnicy wału

https://www.forbot.pl/forum/upload_img/obrazki/IMG_56d5fd8b6ae537341.png

https://www.forbot.pl/forum/upload_img/obrazki/IMG_56d5fd9ccc04d2510.png

ogólnie rzecz biorąc buduje wachadło odwrócone

Link do komentarza
Share on other sites

http://www.imath-asia.com/assets/wp-content/uploads/2012/03/inverted-pend.jpg

popdczas projektu wzorowałem się na tym modelu w nim silnik napędza koło zębate a enkoder zczytuje pozycje poprzez przełozenie 1;1 z ramienia. mi promotor powiedział ze lepiej jak enkoder zamieszczony jest na wale silnika i to mi psuje plany bo musze zamieścić silnik w taki właśnie sposób jak pokazałem wcześniej

może żle myśle i projekt ma złe założenia jak tak to prosze o podpowiedź

https://www.forbot.pl/forum/upload_img/obrazki/IMG_56d600ff5a2bb2715.png

to mój model

Link do komentarza
Share on other sites

hrobry, chyba ktoś kogoś nie rozumie. Jeśli wahadło będzie na wyjściu przekładni to nie będzie luźne. Więc albo Ty nie rozumiesz czegoś co mówi promotor albo on czegoś nie rozumie.

Link do komentarza
Share on other sites

hrobry, ja rozumiem jak to ma działać. Enkoder jest po to by odczytywać pozycję wahadła, po co w takim razie enkoder ma być na wale przekładni silnika ?

Czy w układzie są 2 enkodery? Jeden dla silnika a drugi dla samego wahadła?

Jeśli tak to przecież nie musisz dawać zębatki bo wystarczy wytoczyć jakąś tuleję do połączenia tego żeby zostawić już zębatkę w spokoju. Z jednej strony otwór 4mm z drugiej 5mm.

Trochę niejasno tłumaczyłeś, rozumiem, że oprócz przekładni na silniku będą jeszcze kolejne przełożenia do obrotu wahadłem.

Link do komentarza
Share on other sites

tak mi tłumaczył promotor że mają być dwa enkodery na ramieniu enkoder 1000 impulsów na obrót a na wale silnika może być mniejszy około 500 imp ja mam 600 imp. i ten że enkoder ma być zamocowany na wale silnika. jeżeli można wysterować jednym to by ułatwiało sprawe ale mi promotor tłumaczył że enkodery 64 imp na obrót nie nadają się do sterowania pozycyjnego a tylko takie są dostęne razem z silnikami i przekładnią na jednym wale. i dla tego kombinuje jak zamocować enkoder 600 imp na zębatkę od góry i silnik na zębatke od dołu.

czy teraz wyraziłem sie jaśniej jak nie to spróbuję jeszcze inaczej

a może jest jakiś inny sposób na zrobienie tego modelu???

[ Dodano: 02-03-2016, 09:48 ]

enkoder chce zamocować na zębatce atakującej

[ Dodano: 02-03-2016, 09:49 ]

tak z zębatki atakującej 12 zębów na zębatke 100 zębów na której zamocowane jest ramię

Link do komentarza
Share on other sites

hrobry, nie rozumiem takiego utrudniania sobie życia. Nie lepiej poszukać innego silnika, który ma wyprowadzoną z tyłu ośkę? Miałbyś wtedy znacznie większą precyzję sterowania silnikiem no i rozwiązałbyś problem umiejscowienia enkodera.

Link do komentarza
Share on other sites

szukałem takiego silnika ale wszystkie które znalazłem miały małe moce. bo to były mini silniki z dużą przekładnią

wszystko co znalazłem oferuje firma bootland poza nią nie mogłem znaleźć silnika z podwójnym wałem

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.