Skocz do zawartości
Komentator

Kurs STM32 F4 - #4 - Pierwszy projekt, GPIO, przerwania

Pomocna odpowiedź

(edytowany)

Cześć,

Mam problem przy kompilacji pierwszego programu. W konsoli po kliknięciu na builda wyświetla mi błąd "make: *** No rule to make target `clean'.  Stop.". Zdążyłem po necie już popatrzeć, że to potencjalnie może być problem z brakiem lub błędami w makefile'u. Coś ktoś wie jak to rozwiązać?

EDIT: Po rozwinięciu okna błędu do detali pojawia się jeszcze komunikat "Invalid thread access".

Edytowano przez PrimeSoul

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@PrimeSoul dla formalności dopytam: korzystasz z tego samego środowiska i zestawu, który opisany jest w kursie? Próbujesz skompilować dokładnie taki sam przykład?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Yup, dokładnie tego samego. Nawet system mam Win10, choć początkowo planowałem zrobić kurs na Ubuntu.

Dzisiaj w wolnej chwili spróbuję zrobić reinstalację wszystkiego, co wczoraj wgrywałem.

Informacja, jaka może być jeszcze przydatna, to fakt, że korzystałem z czystego Eclipse z dwoma plug-in'ami (System Workbench + CubeMX), zamiast gotowego, skonfigurowanego Eclipse'a ze strony ST. Dzisiaj zamierzam zrobić podejście już na gotowcu + Cube'a jako oddzielny program, może tym razem pójdzie bez problemów.

EDIT: Jak powiedziałem, tak zrobiłem. I tym razem działa. Szkoda, bo liczyłem na to, że będę miał jednego Eclipse'a skonfigurowanego zarówno pod STMy i AVRy, ale nie jest źle, można przeżyć.

EDIT2: Kolejny problem - po wgraniu pierwszego programu, następne wgrywania są ... puste. Mam namyśli, że gdy już wygeneruję plik *.hex (a generowałem ich mnóstwo), to potem wrzucam go do ST-linka i startuję programming. Czas wgrywania trwa 0s 0ms, a zachowanie STMa się nie zmienia, tzn. działa tak, jakby program nie został wczytany na mikrokontroler. "Erase chip" z ST-linka zadziałał i usunął poprzedni program, ale to też nie pomogło przy wgrywaniu nowego. Ktoś coś wie na ten temat?

EDIT3: Problem z edit 2 leży w CubeMXie. Przeczesałem komentarze wcześniejsze i zasugerowany nimi spróbowałem zrobić od nowa konfigurację sprzętową. Zadziałało od razu. No i każda edycja kodu daje radę do momentu, gdy próbuję zmienić cokolwiek w projekcie w CubeMXie. Jest na to jakaś recepta czy trzeba się z tym męczyć?

Edytowano przez PrimeSoul
  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, PrimeSoul napisał:

EDIT3: Problem z edit 2 leży w CubeMXie. Przeczesałem komentarze wcześniejsze i zasugerowany nimi spróbowałem zrobić od nowa konfigurację sprzętową. Zadziałało od razu. No i każda edycja kodu daje radę do momentu, gdy próbuję zmienić cokolwiek w projekcie w CubeMXie. Jest na to jakaś recepta czy trzeba się z tym męczyć?

Tak jak wspomniałeś - jest to błąd w CubeMX. Błąd jest znany i miał być naprawiony, jak widać trwa to już długo. Nie ma żadnego rozwiązania, które pozwoliłoby obejść ten problem. Jedyna opcja to ręczne skopiowanie dobrego pliku ".ld". Na początku powinien mieć kilka kB, później jego rozmiar spada do 0B (i wtedy właśnie pojawiają się problemy). Można ręcznie nadpisywać ten plik (pierwotną, działającą wersję), wtedy całość powinna działać poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Mam taki problem otóż po zmianie konfiguracji pinów w CubeMX i zgenerowaniu kodu, tracę kod napisany w mainie przy starszej konfiguracji. Jest taka możliwość żeby aktualizować tylko ustawienia hardware z Cuba ? Używam AC6 jako IDE.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...