Skocz do zawartości

Quadcopter na arduino nano


dee27

Pomocna odpowiedź

Witam

Buduje quadcopter na arduino nano ( 2 wersje ,1 na silniki dc a 2 na bezszczotkowe).nadajnik arduino pro mini i nrf24l01 odbiornik- nano,mup6050 nrf24l01 i do sterowania silnikami chciałem użyć mosfet irl540n.mowa o 1 na silniki dc,ogòlnie wszystko działa ale gdy dam gaz na maxa napięcie sterujące na pinach 3,5,6,9 odpowiedzialne za silniki rośnie na maxa a potem spada nawet o 3 v i pływa .i moje pytanie czy napięcie zczytane z potencjometròw nadajnika nie powinno na odbiorniki być stałe?czy coś źle kombinuje bo nie wiem o co chodzi a kombinuje jak moge nawet z l293d i mosfetami i cały czas tak samo.jak ogarne silniki dc- prototyp będe się brać za bezszczotkowe ale narazie utknełem.program wgrany to multiwii.jażeli moje pytanie czy problem jest prosty czy głupi to zaznaczam ze jestem początkujący i traktuje to jako zabawe

Link do komentarza
Share on other sites

Czym zasilasz całość podczas testów? Bo skoro napięcie spada gdy dajesz maksymalne obroty silników to może oznaczać, że źródło prądu z którego korzystasz ma zbyt małą wydajność.

Link do komentarza
Share on other sites

Też tak muślałem ale mam nadajnik i odbiornik podpięte pod usb zasilanie 2A

[ Dodano: 23-05-2016, 13:04 ]

Mam pytanko używałeś kiedyś multiwii? Bo chyba wiem o co chodzi.sprawdziłem w ez gui prace silnikòw i przy gaz na maxa pokazuje 1 silnik max stałe ,2 silnik spada o 100 pkt w dòł i tak trzyma a 3 i 4 widać po wykresach jak spadają i pływaja .acc mam skalibrowane i pokazuje tak jak ma wychyleń brak więc coś .... Nadajnik też w programie pokazuje tak jak powinno być?

Link do komentarza
Share on other sites