Skocz do zawartości

Sterowanie (zupełnie zielony)


adamycha

Pomocna odpowiedź

Siemanko w temacie robotyki jestem zielony, mam do was pytanie jak można zrobić sterowanie za pomocą kabla? Mam zamiar zrobić mały pojazd, układ sterowania planuję jak w czołgu. Powiedzcie co jest potrzebne żeby sterowanie działało i jak je wykonać.

Z góry dzięki.

Link do komentarza
Share on other sites

Poczytaj o mostku H, weź np L293D, do pada wrzuć 4 przyciski, w samym robocie/autku daj rezystorki i scalaka, tyle, że sterowanie będzie na zasadzie włącz/wyłącz.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Wiem jak działa mostek H ale że dopiero zaczynam zabawe z robotyką to z tego co mi napisałeś to nic nie rozumiem 😃 może mógłbyś jakiś schemacik zrobić? Jak to wszystko miało by wyglądać.

Link do komentarza
Share on other sites

1. musisz mieć ten czołg

2. musisz zrobić tam jakąś elektronikę żeby czołg jeździł i aby miał możliwość sterowania

3. musisz mieć jakiegoś pilota (pad, nadajnik. pilot od telewizora, telefon komórkowy, cokolwiek czym można sterować)

4. musisz mieć pomysł jak to ma działać

5. musisz mieć pomysł jak to połączyć.

z Twojego postu wynika że nie masz żadnego z tych punktów więc ciężko ci będzie pomóc.

Link do komentarza
Share on other sites

Pilot lub telefon mam pod ręką czołg jest w mojej głowie i w ciągu tygodnia mam zamiar go zrobić. Elektroniki nie mam i dlatego zakładam ten temat: żeby sie dowiedzieć jaką elektronikę zdobyć i jak to podłączyć.

Link do komentarza
Share on other sites