Skocz do zawartości

Silnik z drukarki

mm

Pomocna odpowiedź

Z mojej starej drukarki wymontowałem dwa silniki: " RS445PA14233R 00 Em 529", kompletnie nie wiem co oznaczają te oznaczenia. Po bardzo długich poszukiwaniach znalazłem w internecie notkę katalogową, którą dołączam w załączniku. Chciałbym stworzyć plotter, jednak nigdy nie miałem do czynienia z silnikami i nie za bardzo wiem jak zabrać się do tego.

Ile prądu maksymalnie pobierze taki silniczek przy zasilaniu 12v? Nie wiem jakie zasilanie dobrać.... nie wiem jak przeczytać tę notę. Czy chodzi o wartość 1.47A, czy 0.3A? - nie jest ona znacznie za mała? Tym bardziej, że na wyjściu przy drukarce widnieje napis: 12V, 0.2A.... Bardzo przepraszam za brak wiedzy, ale jestem totalnie zielony 😉

IMG_5815ecb8cfd882926.png

To są wysokoobrotowe silniczki prądu stałego z enkoderami na osiach. W górnym wierszu tabelki masz opisane parametry:

Voltage - napięcie pracy przy którym można jeszcze myśleć o sensownym używaniu tego silnika. Zwróć uwagę, że nominalnie potrzebują one 42V, czyli że producent rekomenduje tak wysokie zasilanie.

No Load - praca bez obciążenia. Przy prędkości 6500 obr/min Twój silnik będzie pobierał ok. 60mA, mało, ale wciąż przy 42V.

At Maximum Efficiency - Przy maksymalnej sprawności. To warunki w których silnik będzie najefektywniej przetwarzał energię elektryczną na mechaniczną. Masz tu obroty rzędu 5400 obr/min, prąd 300mA i moment 0.013Nm.

Stall - stan zatrzymania. Gdy podłączysz 42V i zatrzymasz wałek silnika popłynie ok. 1.5A prądu a silnik będzie "ciągnął" z momentem 0.08Nm.