Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Napisano

Jestem początkującym hobbystą robotyki i mam pytanie czy ten schemat jest dobry i czy to się wszystko zgadza i czy trzeba zawsze w atmedze16 na 12 i 13 nóżce dawać kwarc i kondensator/

Czy wszystkie połączenia są dobrze wykonane?

Dziękuje bardzo za pomoc wszystkim!

W części uP dodaj jeszcze rezystor między resetem a VCC rzędu 10-20k.

Nie trzeba dawać kwarcu. ATMega16 ma wewnętrzny oscylator i fabrycznie jest on ustawiony zdaje się na 1MHz (czytaj noty!). Jeśli jednak dajesz kwarc pamiętaj o odpowiednim (też dużo o tym poczytaj!) ustawieniu tzw. fuse bytes.

Czyli wcale nie muszę stosować tych kondensatorów i kwarcu a będzie chodził?

Czy dobrze wstawiłem micro swiftyt w odpowiednie gniazda?

Dziękuje?

[ Dodano: 29 Cze 09 03:36 ]

Proszę powiedzieć jakie są błędy co mam zmienić?

W części uP dodaj jeszcze rezystor między resetem a VCC rzędu 10-20k.

Nie trzeba dawać kwarcu. ATMega16 ma wewnętrzny oscylator i fabrycznie jest on ustawiony zdaje się na 1MHz (czytaj noty!). Jeśli jednak dajesz kwarc pamiętaj o odpowiednim (też dużo o tym poczytaj!) ustawieniu tzw. fuse bytes.

rezolut dajesz rady i każesz czytać noty katalogowe a wygląda, że sam ich nie czytasz. Rezystor między Vcc a Resetem jest zbędny ponieważ Reset jest wewnętrznie podciągnięty do plusa zasilania rezystorem rzędu kilkudziesięciu kilo om.

rezolut dajesz rady i każesz czytać noty katalogowe a wygląda, że sam ich nie czytasz. Rezystor między Vcc a Resetem jest zbędny ponieważ Reset jest wewnętrznie podciągnięty do plusa zasilania rezystorem rzędu kilkudziesięciu kilo om.

Jest, owszem, co nie zmienia faktu, że zawsze daję dodatkowy 10k i wszystko działa stabilnie za każdym razem.

Wszystko było omawiane na forum już kilka razy.

Gdzie mam wstawić te diody zabezpieczające czy mogą być normalne Led np białe czy muszą być specjalne?

A wystarczy szukać! Nawet link do tego jest w ważnych tematach na samej górze!

Gość
Ten temat został zamknięty.