Skocz do zawartości

Sterowanie silnikiem bldc przez arduino.


dawidxcom

Pomocna odpowiedź

witam jestem początkujący i planuję zbudować sterownik do silnika bldc bez halli. na bazie klona arduino nano v3 szukam: Sketch, schematu żebym wiedział co mam kupić w elektronicznym zależy mi na zabezpieczeniu "arduino" , sterowanie potencjometrem, prostocie, zasilanie 5v-30v, prąd około 1A.

Link do komentarza
Share on other sites

Robiłeś coś kiedyś wcześniej samodzielnie? Cokolwiek nietrywialnego i opartego na mikrokontrolerze, czego nie skopiowałeś z sieci? Obawiam się, że gdyby tak było to nie zaczynałbyś od środka. Akurat schematy i spisy elementów to już bardzo zaawansowany etap projektu. Jeśli jesteś takim cieniasem, że nie umiesz stworzyć nawet podstaw schematu takiego sterownika, to jaki jest sens łapać się za jego budowę? Po co w ogóle chcesz to zrobić? Bo taki temat dostałeś na studiach a przespałeś wykłady? Przecież gotowe, naprawdę dobre i w pełni konfigurowalne sterowniki silników BLDC kosztują 30zł:

https://abc-rc.pl/ABC-Power-ESC-12A#axzz4eD3JrkTA

Bo taki masz kaprys? Bo właśnie przeczytałeś jakiś artykuł? Fakt, najcenniejsze doświadczenie nabiera się w boju, ale głupotą jest wysłać na pole walki nieopierzonych młokosów. W pierwszej potyczce zginie większość a reszta będzie miała traumę do końca życia. Dla ich dobra powinno się ich siłą trzymać w obozie szkoleniowym.

A jeśli chcesz wsparcia na poziomie, to napisz co już sam zrobiłeś. Co przeczytałeś o silnikach BLDC, jaki masz pomysł na parametry, moce, zakres obrotów, typ/wielkość silnika. Do czego to w ogóle ma być? Zabawka edukacyjna czy jakiś napęd? Przecież wystarczyło, że wpisałbyś do wyszukiwarki "DIY BLDC controller", ew. z dodatkiem "sensorless" a dostałbyś linki do dziesiątków mniej lub bardziej zaawansowanych projektów. Poczynając od Open-BLDC:

https://open-bldc.org/wiki/Open-BLDC

poprzez wątki na rcgroups:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1679621-DIY-Brushless-ESC-Theory