Isilio Napisano Wrzesień 14, 2017 Udostępnij Napisano Wrzesień 14, 2017 Witam,chciałbym się dowiedzieć dlaczego podłączając silnik do mostka L293D przy tym samym napięciu po zmianie kierunku silnik kręci się z inną prędkością, a w sterowniku L298P zmiana kierunku nie wpływa na zmianę prędkości. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
marek1707 Wrzesień 14, 2017 Udostępnij Wrzesień 14, 2017 Widocznie jeden mostek jest bardziej symetryczny a drugi mniej. Nie jest to cecha typu, raczej podejrzewałbym sztukę układu. Akurat na taki trafiłeś. W jedną stronę pracują inne tranzystory w drugą inne. Nigdy nie będą takie same. Innym powodem może być niesymetria samego silnika. Być może charakterystyka prędkości obrotowej w każdą stronę względem napięcia jest nieco inna i na dodatek różnica ta jest zależna od napięcia. Oznacza to, że np. przy małym napięciu silnik będzie wykazywał dużą różnicę miedzy obrotami w lewo i w prawo a przy dużym - mniejszą lub prawie wcale. I teraz jeśli jeden mostek jest mniejszy/słabszy/gorszy i podaje trochę mniejsze napięcie na silnik, to różnicę widzisz wyraźnie. Przy drugim - mocniejszym różnicy może nie być widać. Po pierwsze mierz napięcia na silniku a nie na zasilaniu - to widzi silnik i od tego się kręci. P drugie sprawdź to samo na zasilaczu stabilizowanym i regulowanym dla kilku różnych napięć. To pozwoli stwierdzić, czy tajemnica leży w silniku czy w mostku. Cytuj Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!
Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!