Skocz do zawartości

Specyficzna kompozycja warunku IF


omnixcrs

Pomocna odpowiedź

Witam.

Nie jestem jakimś super programistą raczej elektronikiem, więc potrzebuje pomocy z kodem dla Arduino, a mianowicie chodzi mi o to jak zapisać warunek, który będzie spełniony wtedy, gdy np. A=1 ale przez minimum 5 sekund? Z góry dzięki.

oczywiście bez delay

Link do komentarza
Share on other sites

Bezpośrednio się nie da (if sprawdza stan bieżący a nie historię ostatnich piętnastu lat).

Musisz periodycznie sprawdzać czy A == 1, i jeśli minie 5 sekund odpalić co ma być po ifie.

Pytanie: co się ma stać, jeśli minęło 5 sekund, blok został wykonany i przychodzi następny obrót pętli? Ma się wykonać jeszcze raz czy czekać na A != 1?

Link do komentarza
Share on other sites

chodzi mi o coś takiego co napisałem poniżej z wykorzystaniem delay(), no ale muszę to zrobić bez dealy

long time = 0;
long delayed = 3000;

void setup() 
{

 Serial.begin(9600);
pinMode(2,INPUT_PULLUP); 

}

void loop()
{

if(digitalRead(2) == LOW )
{
delay(3000);
 if(digitalRead(2)== LOW)
 {
   Serial.print("jest jest");
   }


}


}

[ Dodano: 06-07-2018, 11:49 ]

Tak dokładniej to po prostu programuje pewien termostat cyfrowy z wykorzystaniem czujników DS18B20 i jak to z tymi czujnikami bywa czasem odczyt potrafi na ułamek sekundy zwariować i np. z 25,5 stopnia zrobi się 24,5 czy coś w tym stylu i funkcja if już to wyłapie i załączy np. grzanie dlatego chciałbym to zabezpieczyć w ten sposób alby termostat załączał się na daną temperaturę tylko wtedy gdy "widzi" ją przez co najmniej np. 5s

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony