Skocz do zawartości

Arduino + silnik krokowy 28BYJ-48 pytania do szkicu


kamilzkamil

Pomocna odpowiedź

Witam,

Jestem amatorem jeśli chodzi o programowanie, i bardzo prosiłbym was o pomoc

Może zacznę od tego o co mi chodzi.

Potrzebuje napisać szkic który podczas podania stanu wysokiego silnik zrobi kilka obrotów po czym się zatrzyma przy czym stan wysoki cały czas jest podawany.

A następnie jeśli stan zmieni się na niski zrobi tyle samo obrotów w 2 stronę.

i program się wyłączy w oczekiwaniu na zmiane stanu wtedy zareaguje

Ma to być podnoszenie osłony wiatraka, jak wiatrak się włączy osłona się podnosi jak wyłączy to się zamyka.

Czy ktoś z was ma dużo cierpliwości i chciałby pomoc ?

Jeszcze raz podkreślę ze bardzo słabo się znam na programowaniu pewnie sporo namieszałem ktoś da mi wskazówkę ?

#include <CheapStepper.h>
#include <EEPROM.h>

int przeslona = 3;
int napiecie = 4;
int niskie = 5;
uint8_t EEPROMaddress = 130 ;
CheapStepper stepper (8, 9, 10, 11);

void setup()
{
 pinMode(przeslona, INPUT);
 pinMode(napiecie, OUTPUT);
 Serial.begin(9600);
 Serial.println("Ready to start moving!");
 stepper.setRpm(12);
}

void loop()
{
 przeslona = EEPROM.read(EEPROMaddress); // odczyt zapisu z EEPROM
 digitalWrite( napiecie, HIGH); // wyjscie na pinie 5v dla testu
 digitalWrite( niskie, LOW); // wyjscie na pinie 0v dla testu

 if (digitalRead(przeslona))
 {
   przeslona = napiecie;
   EEPROM.write(EEPROMaddress, przeslona) ;
 }
 else if(digitalRead(przeslona))
 {
   przeslona = niskie;
   EEPROM.write(EEPROMaddress, przeslona) ;
 }

 if (digitalRead(przeslona) != LOW)
 {
   stepper.moveDegreesCW (180);
   delay(1000);
 }
 else
 {
   stepper.moveDegreesCCW (180);
   delay(1000);
 }
}
 
Link do komentarza
Share on other sites

kamilzkamil, witam na forum!